​تماس: 43629-021

دنبال کردن کانال شرکت دالمن در آپارات

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

به علت نوسانات قیمت ارز جهت استعلام قیمت و خرید با واحد فروش شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید. شماره تماس: 43629 - 021

محاسبات پیچیده با HPC

محاسبات پیچیده با HPC

 

آیا تاکنون کلمه‌ی HPC به گوشتان خورده است؟ آیا می‌دانید HPC چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که می‌دانید تکنولوژی‌ها روز ‌به‌ روز در حال پیشرفت هستند که HPC تنها یکی از این پیشرفت‌هاست. اگر زمانتان محدود است و حجم کاری بالایی دارید که می خواهید به طور همزمان همه را اجرا کنید باز هم می‌توانید روی HPC حساب کنید. اگر هم با کمبود فضای دیسک یا حافظه مواجه شدید به سراغ HPC و کلاسترها بروید. حال بیاید شما را با HPC آشنا کنیم:

در واقع HPC مخفف کلمه High-Performance Computing است این عبارت به محاسبات پیچیده یا پردازش‌ها با سرعت بالا در چندین سرور به صورت موازی اشاره دارد. این گروه از سرورها اغلب به عنوان یک خوشه یا کلاستر (HPC cluster) شناخته می‌شوند. کلاسترها از صدها یا حتی هزاران سرور محاسباتی تشکیل شده‌اند که از طریق یک شبکه به هم متصل شده‌اند. در یک خوشه HPC، به هر سرور یک نود (Node) گفته می‌شود. خوشه‌های HPC دسته‌ای از محاسبات را اجرا می‌کنند زیرا در هر خوشه نودها، به طور موازی با یکدیگر کار کرده و سرعت پردازش را برای رایانش ابری با کارایی بالا افزایش می‌دهند.

راه‌حل‌های سیستم HPC یا رایانش ابری با عملکرد بالا دارای سه جز اصلی هستند :

  • محاسبات
  • شبکه
  • ذخیره‌سازی

راه‌حل‌های HPC را می‌توان در محل، در لبه (edg) یا حتی در فضای ابری مستقر کرد و برای اهداف مختلف در صنایع مختلف از آن‌ها بهره گرفت. اگر شغلی دارید که نیاز به محاسبات شبیه‌سازی یا پردازش داده‌ای دارد بهره‌گیری از HPC بسیار کارآمد است.

 

 

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
مجید گفت:
سلام وقت بخیر یک پیش فاکتور از یک سرور محاسباتیHPC قدرتمند برای رندرینگ و محاسبات CFD میخواستم باتشکر ارادت
    مدیریت گفت:
    سلام و وقت بخیر خدمت شما دوست عزیز
    درخواست شما به واحد مربوطه منتقل شد.
سبد خرید