​تماس: 43629-021

دنبال کردن کانال شرکت دالمن در آپارات

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

به علت نوسانات قیمت ارز جهت استعلام قیمت و خرید با واحد فروش شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید. شماره تماس: 43629 - 021

راهنمای خرید سرور فیزیکی

راهنمای خرید سرور فیزیکی

 

راهنمای خرید سرور فیزیکی به مدیران IT در سازمان‌ها کمک می‌کند تا قبل از خرید و تعیین مشخصات سرور در جهت رفع نیازهای کسب و کار،  یک چک لیست کامل برای خرید سرور فیزیکی در اختیار داشته باشند. 

از جمله سوالاتی که در راهنمای خرید سرور مطرح می شود این است که:

چه کسی به سرور نیاز دارد؟

سرورها بخشی جدایی ناپذیر از برنامه رشد هر شرکتی محسوب می‌شوند. سرورها سرمایه گذاری مهمی هستند که در واقع می‌توانند ارزشی برای مشاغل در هر اندازه ای فراهم کنند.

  • کسب و کارهای کوچک

در کسب و کارهای کوچک هنگامی که تعداد کارمندان از چند نفر به تعداد زیادی افزایش می‌یابد و از طرفی مدیریت وظایف و به روز رسانی هر رایانه در شبکه دشوار می شود، زمان آن فرا رسیده است که خرید سرور انجام شود. داشتن سرور فضای ذخیره‌سازی، پلتفرم ایمیل، دسترسی سریع به داده‌ها، میزبانی برنامه‌ها و پایگاه‌های داده با پهنای باند بالا، اتصال شبکه پایدار و سایر خدماتی را که سرور می‌تواند به طور قابل اعتماد ارائه دهد، برای کسب و کار فراهم می‌کند.

 

  • کسب و کارهای بزرگ

سرورها بخش مهمی از زیرساخت های فناوری کسب و کارهای بزرگ هستند. سرورها فایل‌ها و برنامه‌ها را ذخیره می‌کنند، میزبان وب‌سایت‌ها و پایگاه‌ داده‌های  بزرگ هستند، دسترسی از راه دور را برای کارمندان امکان‌پذیر و بارهای کاری حیاتی را مدیریت می‌کنند، همچنین حجم عظیمی از داده‌ها را به‌طور مؤثر و سریع پردازش می‌کنند، منابع مقیاس‌پذیر را ارائه می‌کنند و اجازه رشد و گسترش کسب‌وکار را می‌دهند. 

 

  • ارائه دهندگان هاستینگ

ارائه دهندگان هاست انواع مختلفی از خدمات مانند میزبانی سرور برای وب سایت‌ها، برنامه‌های کاربردی وب و تجاری و همچنین سرورهای پست الکترونیکی، میزبانی سرور اختصاصی، سرورهای مجازی، میزبانی ابری، میزبانی مدیریت شده و بسیاری از راه حل‌های میزبانی دیگر را ارائه می‌دهند. ارائه دهندگان هاستینگ می‌توانند سرورها را در مرکز داده یا زیرساخت DC خود قرار داده و خدماتی را به مشتریان خود ارائه دهند.

 

  • استارت آپ‌ها

سرورها اساسا برای ذخیره و دسترسی به داده‌ها و اجرای برنامه‌های مختلف استفاده می‌شوند. در واقع سرورها تبادل داده‌ها را تسهیل می‌کنند. برای شروع، استارت‌آپ‌ها بسته به نیازشان می‌توانند از یک یا چند سرور استفاده کنند. بیشتر استارت آپ‌ها سرورهای ابری را انتخاب می‌کنند زیرا در ابتدای کار بودجه کمی دارند. یا گذشت زمان و با افزایش و گسترش کسب و کار و تعداد بازدیدکنندگان، سرورهای فیزیکی بیشتری خریداری می‌کنند.

 


 

برای خرید سرور فیزیکی می‌توانید با کارشناسان واحد فروش شرکت دالمن افزار پارسه با شماره 43629-021 تماس حاصل فرمایید.

در صورت عدم پاسخگویی شماره ثابت می‌توانید با شماره همراه 09122268500 تماس حاصل فرمایید.

 


 

چرا به سرور نیاز داریم؟

 

چرا به سرور نیاز داریم؟

 

در ادامه راهنمای خرید سرور فیزیکی به این سوال که «چرا به سرور نیاز داریم؟» پاسخ خواهیم داد:

همانطور که در بالا گفته شد، سرورها بخش مهمی از زیرساخت فناوری اطلاعات هر شرکتی محسوب می‌شوند و بدون بکارگیری سرورها، وظایف روزمره یک کسب و کار قابل تصور نیست. از طرفی دیگر سرورها علاوه بر به اشتراک گذاری منابع و فعال کردن تبادل داده‌ها، به انجام بسیاری از عملیات روزانه یک تجارت کمک می‌کنند. هر سرور بسته به وظایفی که برای کسب و کار انجام می‌دهد به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شود. شما می توانید مشخصات اجزای سرور را بر اساس عملکردهایی که انجام می‌دهد، انتخاب کنید. از دیگر دلایلی هر کسب و کاری را ملزم به داشتن سرور می‌‎کند این است که سرروها نسبت به سیستم‌های معمولی عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند و قدرت پردازشی بالاتری دارند که می‌توانند به صورت 24 ساعته کار کنند. همچنین امکان ارائه خدمات را به چند مشتری به صورت همزمان فراهم می‌کنند. 

 


 بیشتر بخوانید: تفاوت سرور فیزیکی با سرور مجازی چیست؟


 

انواع سرور فیزیکی

انواع مختلف سرور فیزیکی وجود دارد که عبارتند از: Tower، رک (Rack)، بلید (Blade).

یکی از عواملی که در انتخاب فرم فکتور سرور مورد نیازکسب و کار شما نقش مهمی دارد «فضای فیزیکی» است. در راهنمای خرید سرور فیزیکی که در اختیار مدیران IT قرار می گیرد به این سوال باید پاسخ داده شود که  کدام سرور برای فضای شما بهتر است؟ بسته به فضای فیزیکی خود، می‌توانید سرورهایی را برای کسب و کار خود در دسته‌های Tower، رک یا بلید مستقر کنید.

  • سرورهای Tower

یک سرور Tower از نظر ظاهری همانند یک کیس کامپیوتر است. بنابراین می‌توانید آن را روی میز خود قرار دهید. سرورهای Tower (ایستاده) فضای زیادی را اشغال می‌‎کنن و  نیاز به مانیتور، ماوس و کیبورد جداگانه دارند که به همین شامل سیم کشی زیادی می‌شوند. اگر سازمان شما فضای فیزیکی زیادی در دسترس دارد، می توانید سرور Towerرا انتخاب کنید. اکثر سرورهای Tower می‌توانند در رک  نیز نصب شوند.

 

انواع سرور فیزیکی

 

  • سرورهای Rack

رک سرور سروری است که در یک رک (قفسه) نصب شده است. هر رک می‌تواند چندین سرور را به طوری که که یکی روی دیگری چیده شده است ، در خود جای دهد. سرورهای رک می توانند 1U، 2U، 3U یا 4U باشند که در آن U ارتفاع سرور رک می‌باشد. Rackها سرورهای قدرتمندی هستند که برای میزبانی برنامه‌های پیشرفته استفاده می شوند. اگر می‌خواهید عملکردهای چند سرور را یکپارچه کنی یا اگر تجهیزات فناوری اطلاعات اضافی دارید که باید در رک نیز  نصب شوند،  در این شرایط سرورهای Rackmount برای کسب و کار شما ایده‌آل هستند. همچنین این سرورها به شما کمک می‌کنند از برنامه‌هایی بهره مند شوید که می‌توانند وظایف خاصی را به سرورهای مختلف واگذار کنند.

 

انواع سرور فیزیکی-Rack

 

  • سرورهای Blade

سرور بلید دارای طراحی ماژولار است و تمام اجزا روی یک برد اصلی قرار می‌گیرند. این سرورها که به سرور تیغه‌ای نیز معروف هستند طوریی تنظیم شده‌اند که فضای فیزیکی و مصرف انرژی را به حداقل برسانند. در این نوع از سرورها این امکان وجود دارد که چندین سرور را در یک شاسی یا تیغه بزرگ برای عملکرد بالاتر و مقیاس‌پذیری بیشتر قرار دهید. از این رو به آن‌ها پلتفرم‌‎های محاسباتی همگرا نیز می‌گویند.

 

انواع سرور فیزیکی-Blade

اجاره یا خرید سرور فیزیکی

در راهنمای خرید سرور فیزیکی به این سوال پاسخ داده می شود که خرید سرور فیزیکی برای کسب و کار شما بهتر است یا اجاره آن؟ اینکه بخواهید یک سرور فیزیکی بخرید یا اجاره کنید، به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است:

  • بودجه

زمانی که می‌خواهید برای کسب و کار خود سرور خریداری کنید باید بودجه را در نظر داشته باشید. با این حال، اگر بودجه‌تان کم است یا نمی‌خواهید در ابتدا برای خرید سرور فیزیکی سرمایه‌گذاری اولیه انجام دهید، می‌توانید گزینه اجاره سرور را انتخاب کنید.

 

  • اندازه سازمان

آیا سازمان شما یک کسب و کار نوپا، کوچک یا متوسط (SMB) است یا یک شرکت بزرگ با شعبه هایی در چندین مکان؟ پاسخ به این سوال نیز تعیین می‌کند که آیا می خواهید سرور بخرید یا اجاره کنید. برای یک کسب و کار کوچک‌تر، در ابتدا می‌توانید یک یا دو سرور بخرید و بعداً با رشد کسب و کار خود، آن را ارتقا دهید. یا می توانید خدمات اجاره سرور را از یک ارائه دهنده خوب انتخاب کنید. اگر صاحب یک کسب‌وکار بزرگ هستید، می‌توانید بسته به نیازهای تجاری و کسب و کار خود سرورهای جدیدی خریداری کنید.

 

  • نیازهای کسب و کار

 آیا عملیات کسب و کار شما به صورت شبانه روزی اجرا می شود؟ در چه نوع صنعتی هستید و چه نوع بار کاری دارید؟ آیا به سرورهای سبکی نیاز دارید که اندازه کوچکی داشته باشند یا به سرورهای قدرتمند خوش ساخت نیاز دارید؟ نیازها و نوع کسب‌وکار شما تعیین می‌کند که کدام گزینه برای شما مناسب است - خرید یا دریافت سرور به صورت اجاره‌ای.

 

  • قابلیت‌ها و امنیت اجزای سرور

بر اساس نوع کسب‌وکار و برنامه‌هایی که برای آن اجرا می‌کنید، باید اجزای سرور مورد نیاز و قابلیت‌ها و سطح امنیتی آن‌ را بشناسید. تصمیم به خرید یا اجاره سخت افزار سرور برای کسب و کار یک فرآیند چند لایه می‌باشد. در این فرآیند شما باید ظرفیت لازم برای ذخیره‌سازی، نوع سیستم عامل, قدرت پردازش، شبکه، امنیت و قابلیت‌های hot swapping را برای داده‌ها و برنامه‌های کاری کسب و کار خود در نظر داشته باشید.

 

انواع برند سرور فیزیکی

روند خرید سرور در سال های اخیر با ظهور زیرساخت‌ها و خدمات مبتنی بر ابر تغییر کرده است. با این حال، بیشتر بارهای کاری در مراکز داده به سرورهای فیزیکی برای استفاده از مزایایی همچون کنترل، امنیت، تعادل هزینه، دسترسی و مدیریت داده ها، مجموعه مهارت های نیروی کار و یکپارچه سازی فرآیندهای تجاری نیاز دارند. به گفته گروه NPD، بازیگران اصلی بازار سرور HPE، Dell و Cisco هستند که بیشترین سرورها را از طریق فروشندگان و توزیع کنندگان در سه ماهه دوم سال 2018 فروختند. بر اساس درآمد سه ماهه چهارم 2020، HP و Dell شماره یک در بازار جهانی سرور هستند.

  • HP

انواع برند سرور فیزیکی-hpe

شرکت اچ پی یا همان HPE رتبه اول فروش سرور فیزیکی را در بازارهای جهانی دارد. این شرکت سرورهایی برای همه کسب وکارها و در محدوده قیمتی مختلف ارائه می‌دهد. کمپانی HP سرورهای سری X86 خود را به عنوان ProLiant به بازار عرضه کرده است. یکی از مزیت‌های مهم خرید سرور hp در دسترس بودن تمام تجهیزات آن می‌باشد.

 


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سرور HP 


 

  • Supermicro

انواع برند سرور فیزیکی- supermicro

 

سرورهای سوپرمیکرو از معماری X86-64 استفاده می‌کنند. این سرورها برای استفاده تجاری و در سطح  اینترپرایز به بازار عرضه شدند. همچنین سرورهای کمپانی سوپرمیکرو با تمرکز بر بهره‌وری انرژی و سازگار با محیط زیست (فناوری‌های سبز) ساخته شده است.یکی از مزیت‌های سرور سوپرمیکرو این است که HDDهای هر سازنده‌ای را پشتیبانی می‌کند. قابل ذکر است که راه‌حل‌های SuperBlade Supermicro برای پردازش موازی مبتنی بر GPU، مرکز داده و بارهای کاری HPS ایده‌آل هستند.

 

  • Dell 

انواع برند سرور فیزیکی- dell

 

شرکت Dellسرورهای X86 را در فرم فکتورهای مختلف مانند rack، tower و blade در محدوده PowerEdge ارائه می دهد. این سرورها طراحی و چارچوب بی نظیری را برای مجازی سازی فراهم می‌کنند. این سرورها با فناوری‌هایی مانند ظرفیت حافظه و ورودی/خروجی بالا و گزینه‌های هایپروایزر(hypervisors) یکپارچه، عملکرد و مدیریت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند.

 

  • Cisco

انواع برند سرور فیزیکی- cisco

خانواده سرورهای UCS (unified computing system) از شرکت سیسکو، معماری سرور X86 را با منابع ذخیره سازی، محاسبات و شبکه در یک سیستم یکپارچه ترکیب می‌کند. UCS افزایش بهره وری، مدیریت متمرکز، مقیاس‌پذیری و به حداقل رساندن هزینه کل مالکیت را ارائه می‌دهد.

 

  • سایر برندها

انواع برند سرور فیزیکی

در میان برندهای محبوب دیگر، سرور Primergy فوجیتسو (Fujitsu) طیف گسترده‌ای  از انواع سرور فیزیکی را ارائه می‌کنند سرورهای ایستاده (Tower) قابل ارتقا، سرورهای رک انعطاف‌پذیر، سرورهای متراکم و multi-node  و سرورهای GPU،  بهینه سازی شده برای علوم داده، هوش مصنوعی، گرافیک، VDI و HPC.

 

 

خدماتی که هنگام خرید سرور فیزیکی باید در نظر گرفت

  • گارانتی

گارانتی تضمینی حقوقی برای خریدار و بخشی از قرارداد فروش است که تضمین می‌کند سرور، هر یک از اجزای آن یا خدمات مربوطه، عاری از ایراد است. گارانتی مختص یک دوره زمانی است، مانند گارانتی سازنده به مدت سه سال یا ضمانت فروشنده برای یک سال. اگر محصول یا خدمات مربوط به محصول در مدت گارانتی دچار خرابی شود، معمولاً به صورت رایگان تعمیر یا تعویض انجام می‌شود.

  • AMC بعد از گارانتی

تعمیر و نگهداری منظم برای سرور و قطعات آن مورد نیاز است تا سرور به راحتی کار کند و عملکرد مطلوب را ارائه دهد. پس از پایان دوره گارانتی، سازنده یا فروشنده سرور و قطعات  آن همچنان می توانند از طریق قرارداد نگهداری سالانه (AMC) از سرور و قطعات آن مراقبت کنند. خدمات AMC با قیمت ثابت سالانه ارائه می شود. AMC تضمین می کند که سرور شما 7 روز هفته و به صورت 24 ساعته  به خوبی کار می کند زیرا هر گونه مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری به راحتی برطرف می شود.

 

 

جمع‌بندی

راهنمای خرید سرور فیزیکی به مدیران IT در سازمان‌ها کمک می‌کندتا یک چک لیست کامل برای خرید در اختیار داشته باشند. در واقع سازمان‌ها با در اختیار داشتن راهنمای خرید سرور فیزیکی می‌توانند بر اساس نیاز کسب و کار خود به سوالات زیر پاسخ دهند و بهترین خرید سرور فیزیکی را برای کسب و خود انجام دهند:

چه کسی به سرور نیاز دارد؟ چرا به سرور نیاز داریم؟ انواع سرور فیزیکی کدامند؟ برای کسب و کار خود، اقدام به خرید سرور فیزیکی کنیم یا سرور را اجاره کنیم؟ انواع برند سرور فیزیکی کدامند؟

 

منبع

 


مترجم: محبوبه فغانی نرم 


 

 

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده
میثم گفت:
ممنون بابت مقاله خوبتون در مورد راهنمای خرید سرور خیلی به من کمک کرد
    مدیریت گفت:
    سلام و وقت بخیر
    خوشحالیم که این مقاله مفید بوده براتون.
    اگر در زمینه انتخاب و خرید سرور فیزیکی نیاز به کمک و راهنمایی بیشتر دارید میتونید با شماره 43629 - 021 تماس بگیرید.
محمد رضا گودرزی گفت:
توی خرید سرور شک داشتم و این مقاله راهنمای خرید سرور فیزیکی و تماس با مشاوراتون خیلی بهم کمک کرد. مرسی از مقاله و راهنمایی خوبتون در خرید
    مدیریت گفت:
    سلام و وقت بخیر
    از اینکه به مشاوره کارشناسان ما در خرید سرور فیزیکی اعتماد کردین سپاسگزاریم.
مهتاب گفت:
ممنون از مقاله کامل اتون در مورد راهنمای خرید سرور فیزیکی- عالی بود
    مدیریت گفت:
    سپاس از نظر ارزشمند شما دوست عزیز. خوشحالیم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته و مفید بوده براتون
سبد خرید