​تماس: 43629-021

دنبال کردن کانال شرکت دالمن در آپارات

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

به علت نوسانات قیمت ارز جهت استعلام قیمت و خرید با واحد فروش شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید. شماره تماس: 43629 - 021

iLO چیست؟

iLO چیست؟

 

iLO چیست؟ iLO مخفف Integrated Lights-Out می‌باشد که یک فناوری مدیریت اختصاصی سرور است و در محصولات HPE تعبیه شده است. HPE iLO امکان دسترسی کنترل از راه دور به سرورهای ProLiant را حتی بدون اتصال به شبکه اصلی سازمان می‌دهد، از این رو "Lights Out" نامیده می‌شود. به طور کلی HP iLO Management ابزار قدرتمندی است که راه های متعددی را برای پیکربندی، به روز رسانی، نظارت و اجرای سرورها از راه دور ارائه می‌دهد. iLO سرور از دو عنصر اساسی تشکیل شده است: کارت مدیریت iLO تعبیه شده و نرم افزار مدیریت.

گفتنی‌ست فناوری iLO در سرورهای سری HPE ProLiant 300 به بعد عرضه شد.

هر نسل سرور hp با تکنولوژی‌های جدیدتری نسبت به نسل قبلی خود به بازار عرضه می‌شود. این پیشرفت تکنولوژی برای iLO نیز اتفاق می‌افتد. در در واقع با هر نسل از سرورها این تکنولوژی نیز به روز رسانی می‌شود و با ویژگی‌‌های جدیدی ارائه می‌شود.

 


برای خرید سرور hp کلیک کنید.


 

چندین نسخه از iLO وجود دارد که هر یک با یک رقم ("iLO 2") نشان داده شده است. نسل‌های خاصی از iLO بر اساس ویژگی‌های دارای مجوز در نسخه‌های مختلف عرضه می‌شوند. iLO حاوی سیستم عامل قابل به روز رسانی است و HP نسخه های جدید را به صورت دوره ای منتشر می‌کند. در آخرین نسل سرورهای hp نسخه 6 از iLO  معرفی شده است که نسبت به نسخه‌های قبلی امکانات بهتری را داراست.

 

iLO سرور چیست؟

 

در جدول زیر نسخه‌های مختلف iLO و سرورهایی که از این فناوری بهره‌‍‌مند هستند، قرار داده شده است.

 

ProLiant G2,G3,G4 and G6(model numbers under 300)

iLO

ProLiant G4,G5 and G6(model numbers 300 and higher)

iLO2

ProLiant G7

iLO3

ProLiant Gen8 and Gen9

iLO4

ProLiant Gen10

iLO5

ProLiant Gen11

iLO6

جدول1: نسخه‌ های ارائه شده iLO سرور

ویژگی های iLO سرور

 iLO مجموعه ای از ویژگی‌ها را ارائه می دهد که به مدیران امکان می‌دهد تا سرورها را از راه دور مدیریت کنند. از جمله ویژگی‌های iLO می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:  

  • نظارت بر وضعیت سرور از جمله دما، ولتاژ و مصرف برق: iLO به طور مداوم بر وضعیت سرور مانند دما، ولتاژ و سرعت فن نظارت می‌کند. اگر مشکلی شناسایی شود، هشدارها و اعلان‌های بی‌درنگ را به مدیران ارائه می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا اقدامات فوری برای جلوگیری از خرابی سخت‌افزار یا کاهش عملکرد انجام دهند.
  • دسترسی به کنسول سیستم از راه دور: برای استفاده از این قابلیت و دسترسی به تمام امکانات آن نیاز به لایسنس حرفه‌ای iLO دارید.

 


 آیا دغدغه تهیه لایسنس iLO دارید؟

 امکان خرید لایسنس iLO برای مشتریان از شرکت دالمن افزار پارسه وجود دارد. (لایسنس iLO4، لایسنس iLO5 وغیره)


 

  • راه اندازی مجدد سرور: وقتی سرور به دلایلی نتواند به کارت شبکه پاسخ دهد، سرور را می توان ریست کرد.
  • پشتیبانی از رسانه های مجازی: با iLO مدیران می‌توانند دستگاه های رسانه ای راه دور مانند درایوهای CD/DVD یا دستگاه های USB را به سرور نگاشت کنند. این امر امکان نصب از راه دور سیستم عامل‌ ها، به روز رسانی سیستم عامل و سایر نرم افزارها را بدون حضور فیزیکی در محل سرور فراهم می‌کند.
  • امنیت: iLO ویژگی های امنیتی داخلی را برای اطمینان از مدیریت ایمن سرور از راه دور فراهم می‌کند. از پروتکل های رمزگذاری انتقال داده قوی، سیاست های رمز عبور و مکانیسم های احراز هویت برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به سرور پشتیبانی می‌کند.
  • بوت کردن سرور  
  • مانیتور کردن سرور برای بررسی مشکلات
  • تشخیص سیستم سلامت فعال
  • دسترسی به گزارش مدیریت یکپارچه سرور (IML)

 


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سرور اچ پی


 

iLO یا بر روی برد سرورهای HP ProLiant قرار می‌گیرد یا به عنوان کارت PCI در دسترس است. همچنین توانایی عملکرد مستقل از سیستم عامل دارد. این بدان معنی است که مدیر می تواند بدون نیاز به سیستم عامل به آن دسترسی داشته باشد.

 

ویژگی های iLO سرور

 

نحوه اتصال به iLO

اتصال به iLO سرور از طریق شبکه IP و از هر جای دنیا با استفاده از اینترنت امکان‌پذیر است و نیازی به حضور فیزیکی در محل سرور نیست. در واقع اتصال به iLO توسط مرورگر وب و با وارد کردن یک آدرس IP خصوصی انجام می‌شود.

iLO دارای یک پورت جداگانه برای اتصال به شبکه است که توسط RBSU یا ROM-Based Setup Utility فعال می‌شود. به طور پیش فرض، پورت iLO یک آدرس IP با استفاده از DHCP دریافت می کند.

توجه داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض iLO روی سرور نوشته می‌شود، اما امکان تغییر آن وجود دارد.

 

کلام آخر

به طور کلی iLO به عنوان یک ابزار قدرتمند برای مدیران جهت مدیریت کارآمد و نظارت بر سرورها از راه دور عمل می کند. بهره وری را افزایش و زمان خرابی را کاهش می‌دهد و با ارائه قابلیت های کنترل و نظارت سرور، فرآیند عیب یابی را ساده می‌کند.

 


نویسنده: محبوبه فغانی نرم 


 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
زهرا نوری گفت:
مقاله مفیدی بود. خیلی خوب فهمیدم ilo چیه.
سپاس
    مدیریت گفت:
    سلام و وقت بخیر
    سپاس از نگاه ارزشمندتون دوست عزیز
مهندس پورحسینی گفت:
سلام
وقت بخیر
لایسنس iLO6 چطور میتونم تهیه کنم؟
    مدیریت گفت:
    سلام و وقت بخیر
    امکان خرید از شرکت دالمن افزار پارسه وجود داره دوست عزیز. برای تهیه لایسنس میتونید با شماره 43629 - 021 و یا شماره موبایل 09121364878 تماس بگیرید.
جوادی گفت:
سلام
من برای نصب و راه اندازی ilo سرور دچار مشکل شدم. امکان راهنمایی وجود داره از سمت کارشناسان شرکت شما؟
    مدیریت گفت:
    سلام و وقت بخیر خدمت شما
    برای مشاوره و راهنمایی در این زمینه با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید.
    شماره تماس 43629 - 021
سبد خرید