​تماس: 43629-021

دنبال کردن کانال شرکت دالمن در آپارات

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

به علت نوسانات قیمت ارز جهت استعلام قیمت و خرید با واحد فروش شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید. شماره تماس: 43629 - 021

پردازنده ‌های مقیاس ‌پذیر نسل سوم اینتل

پردازنده‌ های مقیاس ‌پذیر نسل سوم اینتل

 

پردازنده‌ های مقیاس ‌پذیر نسل سوم اینتل بعد از سه سال انتظار در تاریخ 6 آوریل 2021 معرفی شدند. این پردازنده ها معماری متعادلی با شتاب داخلی و قابلیت‌های امنیتی پیشرفته ارائه می‌دهند که طی دهه‌ها نوآوری برای بیشترین نیازهای حجم کاری طراحی شده‌اند. در واقع اینتل پلتفرمی ایجاد کرد که هوش مصنوعی را در همه جا به ارمغان می آورد و انعطاف پذیری لازم را برای مشتریان در جهت دستیابی به عملکرد بهتر و کارایی بیشتر ارائه می دهد. این نسل از  CPU سرور در سرورهای hp نسل G10 plus مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نسل سوم پردازنده های Intel Xeon Scalable با 8 تا 40 هسته قدرتمند و طیف گسترده ای از فرکانس ها، ویژگی ها و سطوح قدرت، برای فضای ابری، سازمانی، HPC، شبکه، امنیت و حجم کاری IoT بهینه شده است.

همچنین این پردازنده ها مبتنی بر معماری متعادل و کارآمد هستند که عملکرد هسته، حافظه و پهنای باند ورودی/خروجی را افزایش می‌دهند تا بار کاری از مرکز داده به لبه هوشمند افزایش یابد. در پردازنده های نسل سوم اینتل زئون از حداکثر هشت کانال حافظه (DDR4-3200 (DPC به همراه 64 لاین PCIe Gen4 پشتیبانی می‌شود.

در ادامه می‌توانید ویدئو معرفی پردازنده‌ های مقیاس ‌پذیر نسل سوم اینتل زئون را مشاهده کنید.

 

 

 

 

ویژگی‌ های پردازنده های نسل سوم اینتل زئون

 

پردازنده های مقیاس پذیر نسل سوم اینتل اولین سری از سی پی یو سرورهایی هستند که بر اساس فرآیند 10 نانومتری این شرکت ساخته شده‌اند. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های پردازنده های مقیاس پذیر نسل سوم اینتل پرداخته می‌شود.

  • عملکرد برجسته پردازنده ‌های نسل سوم اینتل زئون

از جمله عملکرد پردازنده‌های نسل سوم اینتل می‌توان به ویژگی‌ های داخلی شتاب‌دهی بار کاری شامل فناوری‌های Intel Deep Learning Boost، Intel Advanced Vector Extensions 512 وIntel Speed ​​Selection اشاره کرد. همچنین پردازنده های جدید نسل سوم اینتلXeon  مورد استفاده در سرور hp مبتنی بر معماری متعادل و کارآمدی هستند که عملکرد هسته، حافظه و پهنای باند ورودی/خروجی را افزایش می‌دهند تا طیف گسترده‌ای از بارهای کاری را از مرکز داده تا لبه‌های هوشمند سرعت بخشند. این سی پی یوها حداکثر دارای 40 هسته می‌باشند که قدرت پردازشی بالایی را ارائه می‌دهند.

 

عملکرد پردازنده‌های نسل سوم اینتل زئون

 

قدرتمندترین پردازنده در میان پردازنده‌های مقیاس پذیر نسل سوم اینتل زئون، سی پی یو سرور Intel Xeon Platinum 8380 می‌باشد که دارای 40 هسته و 80 رشته است.

  • مقیاس چند سوکتی در دسترس پردازنده های نسل سوم اینتل

پردازنده‌های منتخب نسل سوم اینتل از حداکثر 28 هسته در هر پردازنده در پیکربندی‌های چهار و هشت سوکتی پشتیبانی می‌کنند و عملکرد، توان پردازشی و فرکانس‌های CPU را در مقایسه با پردازنده‌های نسل قبلی افزایش می‌دهند.

توجه داشته باشید که:

پردازنده های چهار تا هشت سوکتی نسل سوم اینتل Xeon Scalable تراکم هسته چند سوکتی را با حداکثر 224 هسته در هر پلتفرم در پیکربندی های 8 سوکتی ارائه می دهند.      

همچنین حداکثر شش کانال Intel UltraPath Interconnect (Intel UPI) مقیاس‌پذیری پلتفرم را بهبود می‌بخشد و پهنای باند بین CPU را برای بارهای کاری فشرده I/O در مقایسه با نسل قبلی افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث بهبود توان عملیاتی و راندمان انرژی می‌شود. 

 

امنیت پردازنده‌های نسل سوم اینتل زئون

امنیت پردازنده‌های نسل سوم اینتل زئون با استفاده از (Software Guard Extension) Intel SGX تامین می‌شود که به محافظت از داده ها و کد برنامه در حین استفاده از لبه تا مرکز داده کمک می‌کند. همچنین Intel SGX امکان همکاری پیشرفته با استفاده از داده های مشترک را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی فراهم می‌کند.

 

 

پردازنده های نسل سوم اینتل زئون

 

 


 مترجم: محبوبه فغانی نرم


 

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده
سبد خرید