سیستم پردازش گرافیکی سوپرمیکرو از تمامی CPUها و GPUها اصلی پشتیبانی می‌کند.

Super Micro Computer یک فناوری را معرفی کرده است که با ایجاد انقلابی، استقرار GPU در مقیاس بزرگ را ساده می‌کند و یک طراحی اثبات شده در آینده است که از فناوری‌هایی که هنوز معرفی نشده هم پشتیبانی می‌کند. سرورUniversal GPU  از کمپانی سوپرمیکرو  بیشترین انعطاف‌پذیری را در میان سرورهای با منابع کارآمد ارائه می‌دهد.

 

 

سرور‌هایUniversal GPU از کمپانی سوپر میکرو

سرور‌های Universal GPU از کمپانی سوپر میکرو

 

 

معماری سیستم Universal GPU ترکیبی از جدیدترین فناوری‌ها است که از چندین فرم فکتور GPU، انتخاب‌های CPU، ذخیره‌ساز و گزینه‌های شبکه پشتیبانی می‌کند و با هم بهینه‌سازی شده‌اند تا پیکربندی‌های منحصربه‌فرد و سیستم‌های بسیار مقیاس‌پذیر را ارائه دهند. سیستم‌ها را می‌توان برای برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشین (ML) و محاسبات با کارایی بالا (HPC) به طور خاص برای هر مشتری بهینه کرد.

Charles Liang رئیس و مدیر عامل شرکت سوپرمیکرو گفت: «سرورهای  Universal GPUاز کمپانی سوپرمیکرو پیشرفتی برای صنعت و زیرساخت مراکز داده ما هستند. ما با یک پلت‌فرم قدرتمند، ماژولار و آینده‌نگر، قوانین اساسی را برای نحوه برنامه‌ریزی مدیران ارشد IT و مدیران فناوری اطلاعات برای استقرار جدید تغییر داده‌ایم. این طراحی از یک سیستم انعطاف‌پذیر و انقلابی است که در نوع خود بهترین است و استقرار سریع در مقیاسهای مختلف را امکان‌پذیر می‌کند.»

در ابتدا پلت‌فرم Universal GPU از سیستم‌هایی پشتیبانی می‌کند که شامل پردازنده‌های نسل سوم AMD EPYC™ 7003 با پردازنده‌های گرافیکی MI250 یا NVIDIA A100 Tensor Core 4-GPU و پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل سومIntel Xeon  با شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی و NVIDIA A100 Tensor Core 4-GPU هستند. این سیستم‌ها با ظرفیت حرارتی بهبود یافته طراحی شده‌اند تا پردازنده‌های گرافیکی تا 700 وات را در خود جای دهند.

پلت‌فرم Supermicro Universal GPU برای کار با طیف گسترده‌ای از GPU‌های طراحی شده بر اساس استانداردهای باز طراحی شده است. مدیران فناوری اطلاعات با رعایت مجموعه‌ای از استانداردهای طراحی سخت‌افزاری پذیرفته شده، می‌توانند معماری GPUای را که برای بارهای کاری HPC یا هوش مصنوعی خود مناسب است، انتخاب کنند.

سرورهای 4 یونیتی یا 5 یونیتی Universal GPU برای شتاب‌دهنده‌هایی که از استاندارد UBB استفاده می‌کنند و همچنین از PCI-E 4.0 و PCI-E 5.0 پشتیبانی می‌کنند، به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت. علاوه بر این 32 اسلات DIMM و طیف گسترده‌ای از گزینه‌های ذخیره‌سازی و شبکه در دسترس هستند که امکان اتصال با استفاده از استاندارد PCI-E وجود دارد.

سرور  GPU Supermicro Universalمی‌تواند پردازنده‌های گرافیکی را با استفاده از بسترهای فرم فاکتور SXM یا OAM که از اتصالات بسیار سریع GPU به GPU مانند NVIDIA NVLink یا AMD xGMI Infinity استفاده می‌کنند یا مستقیماً GPU‌ها را از طریق اسلات‌های PCI-E متصل می‌کنند، در خود جای دهد. تمام پلت‌فرم‌های اصلی CPU و GPU فعلی پشتیبانی خواهند شد و به مشتریان گزینه‌هایی را می‌دهند که با حجم کاری دقیق آنها مطابقت دارند.

این سرور که برای حداکثر جریان هوا (airflow) طراحی شده است، می‌تواند CPUها و GPUهای فعلی و آینده را در خود جای دهد که برای حداکثر عملکرد برنامه به بالاترین CPU و GPU TDP نیاز دارد. سرورهای Supermicro Universal GPU با گزینه‌های خنک‌کننده مایع (مستقیم به تراشه) در دسترس هستند زیرا CPU و GPU به راه‌حل‌های خنک‌کننده بیشتری نیاز دارند.

علاوه بر این، با طراحی ماژولار، می‌توان زیرسیستم‌های خاص این سرور را جایگزین کرد یا ارتقاء داد که باعث افزایش طول عمر کل سیستم و کاهش ضایعات الکترونیکی تولید شده با جایگزینی کامل با هر نسل جدید تکنولوژی CPU یا GPU می‌شود.

 

 


مترجم: محبوبه فغانی نرم 


 

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده
سبد خرید