Seagate هارد درایور Exos 2X14 Mach.2 500MBps را عرضه کرد.​​​​​​​

 

Seagate دارای یک درایو با فناوری جدید است که برای فضای هارد دیسک دستاوردهای بزرگی به همراه خواهد داشت. این HDD جدید دارای یک طراحی actuator دوگانه جدید است که به طور موثر عملکرد هارد دیسک‌ها را دو برابر می‌کند.


 

 


اما نوآوری اصلی این است که به جای یک طراحی actuator سنتی، درایو Exos 2X14 Mach.2 14TB دارای درایوهای 7 ترابایتی دوگانه است که هر یک توسط یک actuator مستقل سرویس می‌شوند که اجازه می‌دهد، هدها به طور مستقل از روی رسانه‌ها حرکت کنند. در ادامه می‌توانید دو actuator مستقل را هنگام دسترسی به رسانه چرخان (rotating) مشاهده کنید.


 

 



بین استفاده از رابط SAS3 12Gbps که دسترسی دو پورت را ارائه می‌دهد و این فناوری جدید، Seagate ادعا می‌کند که می‌توان افزایش 1.75 تا 1.9 برابر را در طراحی actuator مستقل مشاهده کرد. با در نظر گرفتن این نکته همچنین می‌گوید که یک هارد دیسک می‌تواند بیش از 75٪ جریان ویدئویی بیشتری را پشتیبانی کند که این یک workload مهم برای مشتریان Seagate است زیرا ذخیره فیلم روی هارد دیسک‌ها نسبت به SSDها ارزانتر است.

 




Seagate می‌گوید این درایو قادر است بیش از 500 مگابایت بر ثانیه عملکرد پی در پی را انجام دهد که بسیار بالاتر از درایوهای تک actuator سنتی است. این امر مهم است زیرا درایوها با سرعت 10K و 15K دور در دقیقه (RPM) با استفاده از NAND flash با ظرفیتی بیش از 2.5 اینچ و فاکتورهای شکل نسل بعدی با هدف عملکرد، دوام کمتری دارند. هارد دیسک‌ها باید مزیت افزایش ظرفیت و کاهش هزینه ($/TB) را نسبت به SSDها حفظ کنند، اما عملکرد با کندترین فناوری ضبط (recording) جدید برای به دست آوردن چگالی بیشتر و غیر عملی بودن افزایش سرعت spindle در فاکتورهای شکل با ظرفیت 3.5 اینچ محدود می‌شود. برخلاف بسیاری از فن‌آوری‌های درایو دیگر، این درایو به عنوان یک درایو واحد با اندازه بلوک 4K یا 512b به جای چندین نقطه ظرفیت راه‌اندازی می‌شود. 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده
سبد خرید