​تماس: 43629-021

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

تهران، خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، کوچه ششم، پلاک ۱۰، واحد ۱​​​​​​​​​​​​​​

برای اطلاع از قیمت به روز تماس بگیرید. "دالمن بزرگترین وارد کننده سرور و تجهیزات سرور در ایران"

ذخیره سازی اشتراکی چیست؟

ذخیره سازی اشتراکی

 

ذخیره سازی اشتراکی، فایل ها و سایر اطلاعات را در یک منبع مرکزی که می تواند به طور همزمان بین چندین کاربر و سیستم داده به اشتراک گذاشته شود، ادغام می کند. جمع آوری و ذخیره داده ها در یک منبع مشترک، فرآیندهای آرشیو و پشتیبان و همچنین امنیت اطلاعات را ساده می کند. راه حل های ذخیره سازی مشترک شامل ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS)، شبکه های منطقه ذخیره سازی (SAN) و آرایه های اضافی از دیسک های مختلف (RAID) و همچنین سرورهای ذخیره سازی اختصاصی و ذخیره سازی ابری است.

 

فضاهای ذخیره سازی اشتراکی چگونه کار می کنند؟

اطلاعات موجود در یک منبع ذخیره سازی مشترک را می‌توان مستقیما از طریق یک شبکه محلی، از راه دور از طریق اینترنت با استفاده از پروتکل های انتقال فایل (FTP) یا یک برنامه مدیریت ذخیره سازی، یا توسط برنامه ها از طریق یک رابط برنامه نویسی برنامه (API) به دست آورد. کاربران و برنامه‌ها قبل از دسترسی، تغییر یا ایجاد فایل‌ها در فضای ذخیره‌سازی اشتراکی، باید طبق سیاست‌های امنیتی سازمان احراز هویت شوند.

 

مزایای فضای ذخیره سازی اشتراکی

 

چرا یک کسب و کار کوچک/متوسط ​​به یک فضای ذخیره سازی اشتراکی نیاز دارد؟

اطلاعات موجود در یک مخزن ذخیره سازی متمرکز و اشتراکی می‌تواند توسط چندین کاربر به طور همزمان قابل دسترسی و استفاده باشد و اطمینان حاصل شود که اطلاعات به روز برای همه کاربران علاقه‌مند در دسترس است. همچنین این فضای ذخیره سازی اشتراکی از طریق آرشیوهای معمولی و پشتیبان‌گیری‌های اضافی راحت‌تر محافظت می‌شود و سردرگمی احتمالی ناشی از نسخه‌های متعدد یک فایل را به حداقل می‌رساند.

 

مزایای فضای ذخیره سازی اشتراکی

اطلاعات مایه حیات هر کسب و کار مدرن است. روش‌های قدیمی اشتراک‌گذاری داده‌ها (به هم ریختن فایل‌ها به جلو و عقب با استفاده از درایوهای قابل حمل، دیسک‌ها، پیوست‌های ایمیل، حتی فضای ذخیره‌سازی ابری) به‌سرعت زمانی که  تعداد کاربران یک سازمان کاربر رشد می‌کند، ناکارآمد و غیرقابل اعتماد می‌شوند.

یک سیستم ذخیره سازی اشتراکی با برنامه ریزی دقیق و مدیریت شده برای هر کسب و کار رو به رشدی حیاتی است. در ادامه برخی از مزایای فضای ذخیره سازی اشتراکی بیان شده است:

  • با توزیع کپی‌های متعدد از یک فایل در بین کاربران متعدد، نیاز به هارد دیسک‌های متعدد را از بین می‌برد.
  • مدیریت فایل را با یک نسخه قطعی در یک مکان متمرکز ساده می کند. همچنین یافتن، استفاده و به روز رسانی آسان  در این سیستم است.
  • فضای ذخیره سازی اشتراکی همکاری را افزایش می‌دهد و چندین کاربر را قادر می‌سازد به جزئیات یکسان در همان زمان دسترسی داشته باشند و مشارکت‌های فردی را در زمان واقعی انجام دهند.
  • کارایی را افزایش می‌دهد و به پایگاه‌های داده عظیم و فایل‌های بزرگ (مانند ویدیوهای با کیفیت بالا) اجازه می‌دهد تا چندین کاربر به طور همزمان به آن دسترسی داشته باشند.
  • امکان مقیاس‌پذیری را فراهم می‌کند و به راحتی گسترش می‌یابد تا حجم داده‌های بزرگ‌تر و نیازهای تجاری رو به رشد را بدون اختلال یا خرابی در خود جای دهد.
  • با مدیریت پیشرفته داده‌ها و پشتیبان گیری منظم، قابلیت اطمینان را بهبود می‌بخشد.

 

فضای ذخیره‌سازی مشترک چگونه می‌تواند به تیم شما کمک کند؟

فضای ذخیره‌سازی مشترک با فراهم کردن دسترسی برابر به فایل‌های فعلی، همکاری در تیم شما را بهبود می‌بخشد. در واقع با استفاده از فضای ذخیره سازی اشتراکی اطلاعات مرتبط همیشه در مرکز قرار دارند، فوراً در دسترس هستند و به راحتی پیدا می‌شوند، بنابراین اعضای تیم شما وقت خود را برای جستجوی فایل‌ها و تعیین اینکه کدام یک از چندین نسخه جدیدترین است، تلف نمی‌کنند (یا بدتر از آن، به‌روزرسانی‌های مربوطه را از چندین نسخه مختلف ادغام می‌کنند.) با یک سیستم ذخیره سازی متمرکز و مشترک، اعضای تیم شما می‌توانند سریع تر، موثرتر و سازنده تر همکاری کنند.

 

چگونگی بهبود عملکرد با  فضای ذخیره‌سازی مشترک

کار کردن به صورت جداگانه بر روی فایل‌های پخش شده در چندین هارد دیسک محلی باعث تاخیرهای غیر ضروری و عدم اطمینان می‌شود. چه کسی مسئول نگهداری آخرین نسخه هر فایل است؟ کجا نگهداری می‌شود؟ چه زمانی و توسط چه کسی به روز شده است؟ چقدر سریع می‌توانند آن را به اشتراک بگذارند، و چه کسی نیاز به دسترسی به آن دارد؟

انتقال به یک سیستم ذخیره‌سازی اشتراکی با در دسترس قرار دادن فایل‌ها برای همه افرادی که نیاز به دسترسی به آن‌ها دارند، عملکرد و بهره‌وری را بهبود می‌بخشد تا بتوانند به طور موثر با هم کار کنند.

 

راه‌حل‌های ذخیره‌سازی اشتراکی HPE

 

بهبود عملکرد با فضای ذخیره سازی اشتراکی

 

راه‌حل‌های ذخیره‌سازی اشتراکی HPE به شما کمک می‌کند تا یک سیستم ذخیره‌سازی داده با مدیریت مرکزی و نگهداری آسان بسازید. فضاهای ذخیره سازی HPE کارایی و انعطاف‌پذیری که شایسته کسب‌وکار شما است را ارائه می‌دهد، همچنین دسترسی فوری به اطلاعات حیاتی کسب‌وکار در سرتاسر سازمان شما را در هر زمان فراهم می‌کند.

راه‌حل‌های ذخیره‌سازی اشتراکی HPE دارای فضای ذخیره‌سازی HPE MSA به‌عنوان ستون فقرات ذخیره‌سازی داده‌ها هستند و سرورهای رک HPE ProLiant قدرت پردازشی را برای مجازی‌سازی، پایگاه داده و حجم‌های کاری فایل و پشتیبان ارائه می‌کنند. 

 

کلام آخر

حال که با مزایا و  اهمیت فضای ذخیره سازی اشتراکی آشنا شدید، حتما به ضرورت استفاده از آن پی برده‌اید. اگر برای خرید و استفاده از فضای ذخیره سازی اشتراکی نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با کارشناسان دالمن با شماره 43629-021 در تماس باشید. شرکت دالمن افزار پارسه به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان سرور و تجهیزات سرور تمامی محصولات خود را با 12 ماه گارانتی و تضمین اصالت کالا ارائه می‌دهد. برای خرید استوریج HP کلیک کنید.

 

 
منبع:

https://www.hpe.com/emea_europe/en/what-is/shared-

storage.html#:~:text=Shared%20storage%20consolidates%20files%20and,users%20and%20data%20systems%20simultaneously

 


مترجم: محبوبه فغانی 


 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

پرکاربردترین نوشته‌ها

سبد خرید