​تماس: 43629-021

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

تهران، خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، کوچه ششم، پلاک ۱۰، واحد ۱​​​​​​​​​​​​​​

برای اطلاع از قیمت به روز تماس بگیرید. "دالمن بزرگترین وارد کننده سرور و تجهیزات سرور در ایران"

نگاهی به سرویس جدید اینتل به نام Intel On Demand

Intel On Demand چیست؟

 

آیا بعد از خرید پردازنده مناسب نیازمند فعال‌سازی قابلیت‌ها و ویژگی‌های مورد نظر بر روی سرور و دیتاسنتر خود هستید؟ آیا به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان بدون تعویض مکرر پردازنده و با استفاده از پردازنده قبلی از قابلیت‌های جدید آن بهره برد؟ آیا با سرویس جدید اینتل به نام Intel On Demand آشنایی دارید؟

ما در این مقاله قصد داریم ضمن پاسخ به سوالات بالا در مورد اینکه Intel On Demand چیست؟ مزایا Intel On Demand و نحوه عملکرد آن با شما صحبت کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

Intel On Demand چیست؟

Intel On Demand یک سرویس جدید است که توسط شرکت اینتل و تامین کنندگان سخت‌افزار از جمله HPE ،H3C ،Lenovo ،Supermicro و... مدیریت می‌شود. سرویس On Demand همزمان با پردازنده‌های مقیاس‌پذیر Intel Xeon نسل چهارم معرفی شد. این سرویس امکان فعال‌سازی ویژگی‌ها و قابلیت‌های CPU را بسته به نیاز کاربران فراهم می‌کند.

 

نحوه عملکرد Intel On Demand

 

Intel On Demand چگونه کار می‌کند؟

سرویس Intel On Demand شامل دو عنصر اصلی است:

  1. یک API برای سفارش لایسنس
  2. یک نرم‌افزار عامل برای تایید لایسنس و فعال‌سازی ویژگی‌های CPU

بسته به تامین‌کننده سخت‌افزار، مشتریان می‌توانند یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کرده و بعد از خرید، از قابلیت‌های On Demand بهره‌مند شوند.

مشتریان در هنگام خرید به دو صورت می‌توانند پردازنده خود را خریداری کنند:

  1. پردازنده را با لایسنس فعال شده خریداری کنند.
  2. بعد از خرید پردازنده و به عنوان یک روش ارتقا دهنده درخواست فعال‌سازی لایسنس را از راه دور صادر کرده و از قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن بهره‌مند شد. اینتل این مدل را "Activation Model" می‌نامد.

همچنین اینتل می‌توانند مدل metering adoption را پیاده‌سازی کند به این صورت که قابلیت‌های On Demand می‌توانند هنگام نیاز قطع و وصل شود و پرداخت هزینه آن بر اساس استفاده و مصرف صورت بگیرد. اینتل این مدل را "Model consumption" می‌نامد.

 

قابلیت های Intel On Demand چیست؟

برخی از قابلیت و ویژگی‌های این سرویس به شرح زیر می‌باشد:

  • حوزه امنیت

Intel Software Guard Extensions

  • حوزه ارتباطات و ذخیره سازی

Intel Data Streaming and Accelerator

Intel Dynamic Load Balancer

Intel Quick Assist Technology

  • حوزه تجزیه و تحلیل

Intel In-Memory Analytics Accelerator

Intel Data Streaming Accelerator

 

مزایای سرویس On Demand برای مشتریان چیست؟

شرکت اینتل با طراحی سرویس On Demand اقدام به بهبود یکسری از قابلیت‌های پردازنده نموده، از این رو بدون نیاز به تولید مدل‌های مختلف cpu توانسته قابلیت‌های مختلفی را ارائه دهد.

در نتیجه با وجود این سرویس، نیاز شما به تعویض پردازنده به منظور بهره‌مندی از قابلیت‌های مد نظرتان کاهش خواهد یافت. به عبارت دیگر، با پرداخت هزینه مرتبط با قابلیت مورد نظر در این سرویس، شما می‌توانید بدون نیاز به تهیه پردازنده جدید، از قابلیت‌های جدید بهره‌مند شوید. 

 

سخن آخر

ما در این مقاله در مورد سرویس On Demand شرکت اینتل توضیحاتی را ارائه دادیم. این سرویس که باعث ایجاد وجه تمایز بین پردازنده‌های نسل چهارم با نسل‌های قبلی اینتل زئون شده با هدف ارائه چندین قابلیت برای پردازنده طراحی شده است. شما می‌توانید با خرید و فعال‌سازی لایسنس مربوط به هرکدام از این قابلیت‌ها ازعملکرد بهتر پردازنده لذت ببرند.

در پست‌های بعدی بیشتر در مورد قابلیت‌ها و ویژگی‌های On Demand Intel صحبت خواهیم کرد.

شرکت دالمن افزار پارسه مفتخر است با سال‌ها تجربه در زمینه خرید و فروش سرور و تجهیزات سرور بهترین خدمات را به مشتریان عزیزارائه دهد. اگر نیاز به سروری با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در بازار دارید کافی است با کارشناسان فنی دالمن تماس گرفته و از مشاوره‌های رایگان این شرکت بهره‌مند شوید. کارشناسان دالمن در کنار شما هستند تا بهترین سرور را براساس نیازتان به شما معرفی کنند. همچنین برای انتخاب بهترین پردازنده سرور می‌توانید با شماره‌های 43629 - 021 و 09121364878 تماس بگیرید.

 

 

منبع: https://download.intel.com/newsroom/2023/data-center-hpc/4th-Gen-Xeon-On-Demand-Fact-Sheet.pdf

 


مترجم: اسما دادرس محبوب 


 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

پرکاربردترین نوشته‌ها

سبد خرید