​تماس: 43629-021

دنبال کردن کانال شرکت دالمن در آپارات

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

به علت نوسانات قیمت ارز جهت استعلام قیمت و خرید با واحد فروش شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید. شماره تماس: 43629 - 021

آشنایی با اس اس دی های EDSFF

اس اس دی EDSFF چیست

 

شاید برایتان سوال شده باشد که چرا دیتاسنترهای بزرگ و قدرتمند از SSD های مخصوص به خود استفاده نمی‌کنند؟ اگر این سؤال به ذهنتان رسیده است، باید بگوییم دیتاسنترها از جدیدترین فرم فکتور اس اس دی به نام EDSFF استفاده می‌کنند. EDSFF که  مخفف عبارت "Enterprise and Data Center SSD Form Factor" به بهترین شکل ممکن نیاز سازمان‌ها و مراکز داده را بر طرف می‌کند.

ما قصد داریم در این مقاله در مورد اینکه اس اس دی EDSFF چیست، مزایای EDSFF و انواع اس اس دی EDSFF آشنا کنیم برای آشنایی بیشتر در این مقاله با ما همراه باشید.

 

 اس اس دی EDSFF چیست؟

در پاسخ به این سوال که اس اس دی EDSFF چیست باید بگوییم، درایو EDSFF نوع جدیدی از دسته‌بندی هارد یا درایو SSD است که از نوع حافظه فلش NAND بوده و به جای استفاده از کانکتور SATA و SAS از کانکتور NVMe استفاده می‌کند. این نوع SSD که یکی از اس اس دی های پر طرفدار در صنعت ذخیره‌سازی سازمانی و مراکز داده می‌باشد، توسط یه گروه متشکل از 15 شرکت توسعه یافته است که تخصص این شرکت‌ها بیشتر در زمینه بهینه‌سازی سخت‌افزار و استانداردسازی SSD NVM Express می‌باشد. 

در گذشته بیشتر از هاردیسک‌ها استفاده می‌شد ولی کم کم عمر استفاده از HDD ها به پایان رسید و به جای آن SSD ها روی کار آمدند. همانطور که می‌دانید درایوهای حالت جامد (SSD) معمولاً در محیط‌های کلاینت، مقیاس بزرگ و محاسبات سازمانی استفاده می‌شوند. در گذشته، فرم فاکتورهای M.2 و U.2 به عنوان فرم فاکتور ایده‌آل برای اس اس دی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما شرایط و نیاز دیتاسنترها باعث تغییر آن ها شد. در واقع نیاز سرورها به مسائلی از جمله توانایی مقاومت در برابر دمای بالا، قابلیت‌هایی مانند Hot Plug، ظرفیت بالا و مصرف کمتر انرژی باعث شد که اس اس دی هایی با فرم فکتور EDSFF به عنوان یک تکنولوژی جدید وارد بازار شوند.

در این فرم فکتور جدید (EDSFF) هم نوع کانکتور اتصال و هم شکل فیزیکی تغییر پیدا کرده است و تنها از سیگنال‌های PCIe پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل فقط با تکنولوژی NVMe سازگار است و با تکنولوژی SAS و SATA کار نمی‌کند. 

 

اگر در زمینه استعلام قیمت هارد سرور hp نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می‌توانید از طریق تماس با شماره‌های 43629 - 021 و 09121364878 با کارشناسان شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید.

 

انواع اس اس دی EDSFF

 

انواع اس اس دی EDSFF

 

EDSFF ها به طور خاص برای برنامه‌های سازمانی و مراکز داده طراحی شده است که شامل انواع مختلفی می‌باشند برخی از انواع  اس اس دی های EDSFF شامل موارد زیر می‌باشند:

  • E1.S
  • E1.L
  • E3.S
  • E3.L


هر کدام از این اس اس دی ها ویژگی‌ها و ابعاد منحصر به فردی دارند و این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند تا براساس نیازها و زیر ساخت‌های موجود حافظه SSD سرور مناسب را انتخاب کنند. در ادامه به تفضیل به توضیح هریک پرداخته می‌شود.

 

مزایای SSD های EDSFF

EDSFF ها یک فرم فاکتور پیشرفته برای اس‌اس‌دی‌ها است که دارای مزایای زیر می‌باشد:

 

ظرفیت بالا:

 اس‌اس‌دی EDSFF قابلیت ذخیره‌سازی با ظرفیت بالا را در یک فرم فاکتور کوچکتر ارائه می‌دهد. به طور مثال با استفاده از EDSFF E1.L، می‌توانید تا 32 درایو را در یک محفظه 1U سرور نصب کنید و ظرفیت آرایه ذخیره‌سازی را افزایش دهید.

 

عملکرد بالا:

اس‌اس‌دی EDSFF با استفاده از پروتکل NVMe و اتصال به PCIe Gen4، سرعت و عملکرد بالایی را ارائه می‌دهد. این به ارائه سرعت انتقال داده بالا، زمان دسترسی کمتر و عملکرد بهینه در بارگذاری و ذخیره‌سازی داده‌ها کمک می‌کند.

 

کنترل حرارت یا امکان خنک سازی بهتر:

اس‌اس‌دی EDSFF دارای طراحی مناسب برای کنترل حرارت هستند. این به این معنی است که در طول استفاده مداوم، دمای اس‌اس‌دی کنترل می‌شود و باعث کاهش احتمال خرابی و عمر مفید آن می‌شود. از این رو نیاز به سیستم‌های خنک‌کننده پیچیده و پرمصرف را کاهش می‌دهد. این منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی و تهویه مناسب خواهد شد.

 

سهولت نصب و تعویض:

 به دلیل دارا بودن فرم فاکتور استاندارد، نصب و تعویض اس اس دی‌ های EDSFF در سرورها و سیستم‌های ذخیره‌سازی بسیار آسان است.

 

سازگاری و قابلیت توسعه: 

EDSFF با انواع ورژن‌های PCIe و زیرساخت‌های ذخیره‌سازی مختلف سازگار است. این قابلیت به کاربران این امکان را می دهد تا سیستم‌های خود را با استفاده از اس اس دی‌های EDSFF توسعه و ارتقا دهند.

 

کاهش هزینه‌ها:

استفاده از اس‌اس‌دی EDSFF باعث کاهش هزینه‌ در دیتاسنترها و سرورها می‌شود. بنابراین به بهبود اقتصادی و صرفه‌جویی در هزینه‌های کلی مرتبط با ذخیره‌سازی داده‌ها کمک کند.

 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی و بحث در مورد استفاده از اس اس دی EDSFF برای دیتاسنترها پرداختیم. همچنین در مورد مزایای SSD های EDSFF صحبت کردیم و انواع مختلف آن، از جمله E3.S، E1.L، E1.S و E3.L را معرفی کردیم. با پیشرفت تکنولوژی، دوران استفاده از هارد دیسک‌ها به پایان خواهد رسید، بنابراین بهتر است با اطلاعات جدید در مورد فناوری اس اس دی ها آشنا شوید و بهترین درایو را برای دیتاسنتر خود انتخاب کنید. 

شرکت دالمن افزار پارسه با تجربه‌ چندین ساله‎‌ای که در زمینه فروش سرور و تجهیزات سرور دارد، از طریق بررسی نیاز سازمانتان بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه را انتخاب کرده و به شما پیشنهاد می‌دهد. 

برای خرید سرور hp با بهترین قیمت نیاز به راهنمایی دارید؟ کافی است با کارشناسان فروش دالمن افزار پارسه تماس گرفته و سرور مورد نظر خود را با بهترین قیمت ممکن و گارانتی 12 ماهه خریداری کنید. 

 

 


نویسنده: اسما دادرس محبوب


 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده
سبد خرید