​تماس: 43629-021

دنبال کردن کانال شرکت دالمن در آپارات

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

به علت نوسانات قیمت ارز جهت استعلام قیمت و خرید با واحد فروش شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید. شماره تماس: 43629 - 021

اینتل مشخصات جدید منبع تغذیه مبتنی بر ATX را معرفی کرد.

منبع تغذیه ATX12VO

 

اینتل مهم‌ترین به‌روز رسانی مشخصات منبع تغذیه مناسب برای صنعت را از زمان معرفی مشخصات اولیه ATX 2.0 در سال 2003 منتشر کرده است. مشخصات به‌روز شده ATX 3.0 قدرت و پتانسیل کامل سخت‌افزار نسل بعدی را برای فناوری‌هایی مانند PCIe Gen 5.0 به کار می‌گیرد.

اینتل همچنین مشخصات ATX12VO را جهت ارائه طرحی به‌روز شده برای صنعت رایانه‌های شخصی برای طراحی واحدهای منبع تغذیه (PSU) و مادربردها با هدف کاهش مصرف برق و کمک به مشتریان در کاهش نیازهای برق، مورد بازبینی قرار داد.

منبع تغذیه مبتنی بر ATX 3.0 و ATX12VO 2.0 تضمین می‌کند که هر کسی که به دنبال پایدارترین و بهینه‌ترین عملکرد و کارایی انرژی از یک رایانه رومیزی است، می‌تواند این کار را در حال حاضر و در آینده انجام دهد.

مشخصات جدیدی که به ATX 3.0 / ATX12VO 2.0 اضافه شده‌اند عبارتند از:

یک کانکتور جدید 12VHPWR که این کانکتور تا 600 وات برق را مستقیماً به هر کارت گرافیک PCIe 5.0 می‌رساند.

دستورالعمل‌های جدید منعکس‌کننده محدودیت‌ نوسان برق PCIe CEM Gen 5 برای کارت‌های الحاقی PCIe CEM Gen 5 است که در نوامبر 2021 منتشر شد. مشخصات به‌روز شده شامل تنظیم ولتاژ خروجی DC است که برای مدیریت نیازهای جدید نوسان برق لازم است.

ATX12VO 2.0 همچنین ویژگی I_PSU% را به پلت‌فرم‌های دسکتاپ اضافه می‌کند ارائه یک نوآوری مبتنی بر اینتل که قبلاً در پلتفرم‌های موبایل و سرور موجود بود. این ویژگی مزایایی را برای سیستم‌های SFF فراهم می‌کند که نمی‌توانند از منابع تغذیه بزرگ‌تر استفاده کنند. همچنین برای سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) مقرون به صرفه است زیرا آنها بهتر می‌توانند گزینه‌های PSU را برای برآورده کردن نیازهای سیستم با اندازه مناسب انتخاب کنند.

با مشخصات ATX 3.0 و ATX12VO 2.0، یک PSU سازگار در بازار برای کاربران دسکتاپ که به دنبال بهترین عملکرد از نسل بعدی کارت‌های گرافیک PCIe 5.0 هستند ،ضروری است. این کارت‌ها بزرگ‌تر و قدرتمندتر از همیشه خواهند بود. با نصب منبع تغذیه مناسب، کاربران قادر خواهند بود عملکرد سیستم را به حداکثر برسانند.

مشخصات جدید به طور مثبتی بر بهبود قدرت و عملکرد در تمام بخش‌های دسکتاپ - از full-size tower گرفته تا سیستم‌های SFF - از جمله اتصالات کوچک‌تر و طراحی بردهای انعطاف‌پذیرتر تأثیر می‌گذارد.

MSI اخیراً اولین سیستم‌های دسکتاپ مبتنی بر ATX12VO - Creator P100A و MPG Trident AS - را راه‌اندازی کرد که توسط پردازنده‌های نسل دوازدهم ™Intel® Core و یک PSU سازگار با ATX12VO تغذیه می‌شوند.

انتظار می‌رود محصولاتی بر اساس مشخصات جدید ATX 3.0 و ATX12VO 2.0 در سال جاری(2022) وارد بازار شوند.

 

 منبع: https://www.intel.com/content/www/us/en/newsroom/news/intel-introduces-new-atx-psu-specifications.html#gs.8jd59u

 


مترجم: محبوبه فغانی نرم 


 

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
سبد خرید