​تماس: 43629-021

دنبال کردن کانال شرکت دالمن در آپارات

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

به علت نوسانات قیمت ارز جهت استعلام قیمت و خرید با واحد فروش شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید. شماره تماس: 43629 - 021

فناوری Intel Optane

فناوری Intel Optane

آیا می‌دانید فناوری Intel Optane چیست و چه ارزشی دارد؟

برای اینکه بفهمید فناوری Intel Optane چگونه کار می‌کند، ابتدا نیاز به درک مختصری از سیستم ذخیره‌سازی دارید.

در بیشتر موارد، داده‌های بر روی یک SSD (درایو حالت جامد) یا یک HDD (درایو دیسک سخت) ذخیره می‌شود. اولی مانند یک تراشه حافظه جامد عمل می‌‎کند. دومی از یک بازوی فیزیکی و یک دیسک مکانیکی چرخان برای خواندن و نوشتن اطلاعات استفاده می‌کند.

یک سری مزایا و معایب بین SSD و HDD وجود دارد، اما در اصل، یک SSD معمولاً نسبت به یک هارد دیسک مکانیکی زمان پردازش سریع‌تری دارد. از طرف دیگر، HDD معمولاً فضای ذخیره‌سازی بزرگ‌تری را با قیمت کمتر در هر بایت ارائه می‌کند، بنابراین می‌توان داده‌های بیشتری را با صرف هزینه کم‌تری ذخیره کرد.

بسیاری از کاربران از ترکیب دو نوع حافظۀ SSD و HDD در کنار یکدیگر استفاده می‌کنند؛ به طور کلی هنگامی که صحبت از نوع حافظه باشد دو معیار سرعت و فضای ذخیره‌سازی مهم‌ترین مسائلی هستند که باید یکی از آن‌ها را در اولویت قرار دهید. شرکت اینتل با عرضۀ حافظه‌های جدید خود با نام Intel Optane Memory قصد دارد تا این دو راهی را از میان بردارد. این تکنولوژی به شما این امکان را می‌دهد تا ظرفیت بالا و قیمت پایین HDD و سرعت بالای SSD سرور اینتل را در کناریکدیگرداشته باشید. در این ویدئو با ما همراه باشید تا شما را با این نوع حافظه‌ها آشنا کنیم.  

 

 

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
سبد خرید