معرفی سرور HPE ProLian RL300 G11

سرور hpe proliant RL300 gen11

کمپانی HPE (اچ‌پی‌ای) سرور جدیدی به نام سرور RL300 Gen11 را با قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های Ampere Altra/Altra Max را ارائه کرده است. تولید سرور HPE ProLiant RL300 Gen11 جدیدترین اقدام این شرکت در بازار سرورهای Arm است که با هدف انجام برنامه‌های محاسباتی کاربردی cloud-native مانند: FORCE .COM،Amazon EC2 ،  Microsoft (مایکروسافت) و غیره صورت گرفته است.

کمپانی HPE در یک مقطع زمانی پیشرو و رهبر در بازار سرورهای Arm (آرم) بود و اکنون به دنبال ورود مجدد به بازار سرورهایی در رده متوسط ​​است.

سرور RL300 G11 که در سه ماهه سوم 2022 به بازار عرضه می‌شود، اولین محصول از سری سرورهای HPE ProLiant RL و از نسل یازدهم است که دارای فرم فکتور تک یونیتی (1U) است.

این سرور تک پردازنده‌ای از سی پی یوهایAmpere (آمپرا)،Ampere Altra (آمپرا آلترا) وAltra Max (آلترا مکس) برای پردازش‌های ابری بهره گرفته و قابلیت پشتیبانی از 80 تا 128 هسته را دارد و عملکرد محاسباتی نسل جدید را با بهره‌وری و راندمان انرژی بالاتر ارائه می‌دهد. این سرور یک انتخاب ایده ال برای کارهای با راندمان بالا هنگام خرید سرور hp می تواند باشد.

 

ویدئو معرفی سرور جدید HPE ProLiant RL300 Gen11

این ویدئو، ویدئویی کوتاه مربوط به معرفی سرور جدید RL300 Gen11 HPE ProLiant است که شرکت اچ پی ای برای معرفی این محصول جدید ارائه کرده است. با دالمن افزار پارسه همراه باشید.

 

 

 

 

ویژگی‌های سرور جدید RL300 G11

 

سرور جدید RL300 G11 دارای ویژگی های زیر می باشد:

  1. قابلیت سازگاری با بار کاری ابر محلی(Cloud-Native)
  2. راندمان کاری بالا
  3. قابلیت پشتیبانی از هسته‌های بیشتر با مصرف انرژی کمتر

 

مشخصات سرور  RL300 Gen11 اچ پی

سرور Gen11 RL300 اچ پی دارای دو شاسی با فرم فکتور زیر است:

  1. 8SFF NVMe U.2/U.3

  2. 10SFF NVMe U.2/U.3 

در این نوع سرور برای هر پردازنده 8 کانال حافظه در نظر گرفته شده است و هر کانال از دو اسلات DIMM پشتیبانی ‌می‌کند که در مجموع دارای 16 اسلات DIMM با قابلیت پشتیبانی از رم‌های RDIMM با حداکثر ظرفیت 1 ترابایت و رم‌های LRDIMM با حداکثر ظرفیت 4 ترابایت می‌باشد. در نظر داشته باشید که حداکثر سرعت حافظه به انتخاب نوع رم بستگی دارد.

همچنین این مدل سرور از قابلیت تشخیص خطای پیشرفته ECC برای تشخیص و تصحیح خطاهای تک و چند بیتی که در یک واحد رخ می‌دهد، استفاده می‌کند.

 

hpe proliant RL300 gen11 نمای داخلی سرور

 

 

سرور RL300 در قسمت جلویی شامل 10 درایوSFF NVMe  (2.5 اینچی) یا 8 درایو SFF NVMe (2.5 اینچی) و 2 درایو M.2 NVMe به عنوان یک آپشن اختیاری می‌باشد.

این سرور جدید دارای یک منبع تغذیه 800W از نوع Flex Slot Titanium با قابلیت Hot Plug است که از راندمان برق تا 96٪ پشتیبانی می‌کند و شامل یک کانکتور ورودی برق استاندارد C-14 است. علاوه بر این یک منبع تغذیه اضافی با قابلیت Hot-plug به عنوان یک آپشن و 8 فن با قابلیت Hot-swappable در این سرور تعبیه شده است.

منابع تغذیه Flex Slot برای عملکرد با راندمان بالا طراحی شده‌اند که چندین گزینه خروجی برق را فراهم کرده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا یک منبع تغذیه با اندازه مناسب برای پیکربندی‌های سرور خاص انتخاب کنند. این انعطاف‌پذیری به کاهش اتلاف انرژی، کاهش هزینه‌های کلی انرژی و جلوگیری از ظرفیت «به دام افتاده» انرژی در مرکز داده کمک می‌کند.

در قسمت پشتی این سرور، پورت مدیریت iLO، دو پورت USB 3.1 Gen1، پورت VGA و دو اسلات PCIe 4.0 نیز وجود دارد. در حالی که هیچ کارت شبکه داخلی وجود ندارد، همچنین دو رایزر کارت اولیه و ثانویه (Primary Riser,Secondary Riser) در این نوع سرور وجود دارد که برای ارتقاء سیستم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در کنار تمام این‌ها، سرورهای  RL300نسل 11 دارای اسلات‌های دوگانه OCP NIC 3.0 به عنوان یک آپشن اختیاری برای استفاده از شبکه‌های پر سرعت می‌باشند.

در سرورهای نسل 11 اچ پیRL300  برای نظارت بر مدیریت مداوم، هشدار خدمات، گزارش‌دهی و مدیریت از راه دور، سیستم مدیریت HPE iLO 6 ASIC بکار گرفته می‌شود.

 

rl300 gen11 نمای پشتی سرور

 


بیشتر بخوانید: ویژگی سرورهای نسل 11 اچ پی


 

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم سرور RL300 G11 یک سرور تک سوکته است اما قبل از این سایر رقبا سرورهای دو سوکته Ampere را وارد بازار کرده‌اند با این حال، ورود مجدد HPE (اچ‌پی‌ای) به بازار سرورهای Arm یک معامله بزرگ برای صنعت است. انتظار می‌رود که کمپانی HPE احتمالا سرورهای نسل 11 را با PCIe Gen5 به بازارعرضه کند آنگاه RL300 به عنوان سیستم قدیمی‌ نسل 11 شناخته خواهد شد.

 

قیمت سرور HPE ProLiant RL300 Gen11

قیمت سرور HPE ProLiant RL300 Gen11 هنوز مشخص نیست. این مدل سرور برای خرید به صورت مستقل یا به عنوان سرویس از طریق HPE GreenLake در سه ماهه سوم سال 2022 از طریق کمپانی HPE در دسترس قرار خواهد گرفت.

برای خرید قطعات سرور HP از جمله رم سرور، cpu سرور و همچنین استعلام قیمت هارد سرور HP می‌توانید با کارشناسان فنی شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید.

 

 

 

منابع: www.servethehome.com

         www.storagereview.com

 


مترجم: اسما دادرس محبوب 


 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
ناصر محبی گفت:
سلام مطلب خوبی بود.
ایا سرور جدید HPE ProLiant RL300 Gen11 رو هم شما موجود دارین؟ یا کلا سرورهای hpe g11 رو امکان خریدشون الان وجود داره؟ زمان دقیق عرضه شدنشون به بازار کی هست؟
    مدیریت گفت:
    سلام ووقت بخیر
    خیر دوست عزیز. به زودی سرورهای نسل 11 اچ پی وارد ایران خواهند شد و جز محصولات شرکت ما هم قرار میگیرند. میتونین پیج اینستاگرام و یا تلگرام شرکت دالمن افزار پارسه رو دنبال کنید تا در صورت موجود شدن مطلع بشید.
سبد خرید