​تماس: 43629-021

دنبال کردن کانال شرکت دالمن در آپارات

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

به علت نوسانات قیمت ارز جهت استعلام قیمت و خرید با واحد فروش شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید. شماره تماس: 43629 - 021

معرفی سرور HPE DL20 Gen10 Plus

سرور اچ پی مدل HPE Proliant DL20 Gen10 Pluse

معرفی سرور HPE DL20 Gen10 Plus : آیا به دنبال یک سرور جمع و جور هستید که از بارهای کاری در محیط‌های مختلف پشتیبانی کند؟

سرور HPE Proliant DL20 Gen10 plus یک سرور جمع و جور، با کارایی و امنیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه است که توسط کمپانی اچ‌پی‌ای تولید و به بازار عرضه شده است. سرور DL20 Gen10 plus سروری با اندازه 1U است که برای کسب و کارهای کوچک، دفاتر کنترل از راه دور و یا نماینگی‌ها بسیار ایده‌آل است. این سرور hp با اینکه کوچک و جمع و جور است اما به دلیل قدرت بالایی که دارد از آن می‌توان به عنوان پلتفرم‌های POS، در محیط‌هایی مانند حمل و نقل، خرده فروشی و یا حتی بیمارستان‎‌ها و درمانگاه‌ها هم استفاده کرد. همچنین قابلیت انعطاف‌پذیری فوق‌العاده این سرور باعث شده که متناسب با کانفیگ‌های متفاوت شرکت‌های دولتی و نظامی پیکربندی شود.

سرور DL20 Gen10 plus برند HPE عملکرد، قابلیت اطمینان و مدیریت‌پذیری را باهم ترکیب می‌کند. این سرور دارای کیفیت و طراحی فوق‌العاده‌ای است. در این نوع سرور امکان دسترسی به تمام قطعات سرور سبب بهبود سرویس‌پذیری آن شده است که این یکی از ویژگی‌های بارز خانواده HPE ProLiantها است. سرور DL20 Gen10 plus قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های ®Intel® Xeon سری E-2300 را دارد و می‌تواند قابلیت‌های منحصر به فردی در سطح اینترپرایز ارائه دهد که در نتیجه به یک پلتفرم سرور مبتنی بر رک ایده‌آل برای رشد کسب‌وکارها، شرکت‌ها و یا ارائه دهندگان خدمات تبدیل می‌شود.

 

پشت سرور HPE DL20 Gen10 Pluse

 

از میان سرورهای برند اچ‌پی‌ای سرورهای DL20 دارای وزن و اندازه کوچکتری نسبت به سایر محصولات DL می‌باشد. سرورهای DL20 را می‌توان در محیط‌هایی که محدودیت مکانی دارند استفاده کرد.

 

نقد و بررسی سرور DL20 GEN10 Plus

سرور HPE ProLiant DL20 Gen10 Plus یک سرور تک یونیته (1U) و تک سوکته (1P) است و دارای یک شاسی با عمق کوتاه به ابعاد 15.05 اینچی و از نوع رَک مونت است. این نوع سرور با قرارگیری در داخل رَک فضای کمی را اشغال می‌کند و برای سازمان‌هایی که از نظر فضا محدودیت دارند ایده‌آل است همچنین امکان تحرک‌پذیری و استقرار آسان را در محیط‌های مختلف فراهم می‌کند. 

سه مدل شاسی برای سرور DL20 GEN10 Plus توسط کمپانی hpe طراحی شده است:

  1. 2SSF + 4SSF اختیاری
  2.  2LFF Hot Plug
  3.  2LFF Non Hot Plug

این سرور به طور پیش فرض در مدل 4SSF دارای 4 درایو SSF 2.5 اینچی است که در صورت نیاز می‌توان 2 درایور SSF دیگر هم اضافه نمود. در مدل 2LFF  هم دو حالت در نظر گرفته شده: یکی Hot Plug و دیگری Non Hot Plug.

 

​​dap.4 (+2) SFF Front View Gen10 Plus

 

همچنین در این نوع سرور  وجود اسلات‌های HPE FlexibeLOM و PCIe امکان توسعه امکانات را فراهم کرده است.


 

dap.2 LFF Front View Gen10 Plus


 

سرور HPE Proliant DL20 Gen10 Plus سروری است که دارای یک سوکت پردازنده است و از پردازنده‌های ®Intel® Xeon سری E-2300 با حداکثر 8 هسته و سرعت فرکانسی معادل 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. در انتخاب پردازنده شما میتوانید انتخاب‌های متعددی از بین پردازنده‌های دو، چهار، شش یا هشت هسته‌ای Intel Xeon E داشته باشید. در این نوع سرور با اینکه تعداد هسته‌ها کم است اما فرکانس پردازشی بسیار بالا است.

سرورهای DL20 Gen10 Plus برند HPE با بهره‌مندی از کارت شبکه HPE embedded 1Gb 2-port BCM5720 Network Adapter که دارای 2 پورت می‌باشد در بستر شبکه پهنای باندی معادل 1 گیگابایت برای کاربران فراهم می‌کند.

در این سرور از دوکارت شبکه یک گیگابایتی داخلی (1GB) استفاده شده است، اما وجود اسلات‌های HPE FlexibeLOM و PCIe این امکان را فراهم کرده که با انتخاب هر کدام از آن‌ها پهنای باند را تا 10 گیگابایت (1GB تا 10GB) افزایش دهید بنابراین می‌توان با نیازهای در حال تغییر کسب و کار سازگار شد و متناسب با آن‌ها رشد کرد.

 

DL20 Gen10 Pluse

 

این سرور  در کنار سوکت پردازنده، دارای 4 اسلات رم UDIMM از سری DDR4 ECC می‌باشد. در نهایت با استفاده از4 عدد رم 32 گیگابایتی با فرکانس نهایی 3200MT/s می‌توان از حداکثر ظرفیت حافظه که معادل 128 گیگابایت است، بهره‌مند شد. به کارگیری ویژگی ECC در حافظه رَم این سرور از وقوع Data loss و Down timeهای پیش‌بینی نشده در سیستم جلوگیری می‌کند.

اگر بخواهیم از لحاظ مدیریت و امنیت، سرورهای DL20 GEN10 Plus را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت که وجود سیستم مدیریت HPE ILO 5 مدیریت کارآمدتر و آسان‌تر سرور را فراهم می‌کند. این سیستم علاوه بر انتقال سریع داده‌ها امنیت آن‌ها را هم تضمین می‌کند. همچنین امکان توسعه firmware در مقیاس بزرگ را فراهم کرده و با بهبود رابط کاربری گرافیکی (GUI) می‌توان به سادگی با استفاده از APIهای استاندارد صنعتی، امکان دسترسی و اشکال‌زدایی سیستم به صورت آسان را امکان‌پذیر کرد.

 

dap.iLO_5_Login_Screen

 

لازم به ذکر است که HPE ILO یک کیت پردازشی جداست که می‌توان آن را به صورت جدا از سیستم عامل و دیتای کاربران، مدیریت کرد.

 

iLO

 

سرور HPE Proliant DL20 Gen10 Plus دارای منبع تغذیه با توان 290 وات و راندمان کاری 92 درصد است که می‌توان آن را به دو مدل 500 وات (500W) و 900 وات (900W) با راندمان کاری 94 درصد ارتقا داد. این نوع سرور از قابلیت افزونگی در منبع تغذیه هم برخوردار است، قابلیت افزونگی (Redundancy) این امکان را فراهم می‌کند که اگر منبع تغذیه اول دچار مشکل شد، منبع تغذیه دوم به سرعت جایگزین شده و از خاموشی سرور و هرگونه ایرادات احتمالی جلوگیری شود.

 

منبع تغذیه

 

مشخصات سرور HPE Proliant DL20 Gen10 Plus

نوع پردازنده: ®Intel

خانواده پردازنده: Intel® Xeon® E-2300 series

تعداد هسته قابل پشتیبانی: 2، 4، 6 و 8

حافظه کش قابل نصب: بسته به نوع پردازنده امکان ارتقا تا 16MB در حافظه کش هوشمند

حداکثر ظرفیت حافظه: 128GB

اسلات‌های حافظه: حداکثر 4 اسلات DIMM

نوع حافظه: HPE DDR4 Standard Memory

تکنولوژی‌های قابل پشتیبانی حافظه: ECC

تعداد درایوهای پشتیبانی شده: 

2 درایور با فرم فکتور بزرگ (LFF) بدون قابلیت نصب فعال (Non-hot plug) 

یا 2 درایو با فرم فکتور بزرگ (LFF) با قابلیت نصب فعال (Hot plug)

یا 4+2 درایور با فرم فکتور کوچک (SFF) با قابلیت نصب فعال (Hot plug)

کنترلر شبکه: HPE embedded 1Gb 2-port BCM5720 Network Adapter

نرم‌افزار مدیریت از راه دور: HPE iLO5

اسلات‌های قابل توسعه: حداکثر دو عدد

کنترلر ذخیره‌سازی: Intel® VROC SATA (formerly known as Intel® RSTe)

تعداد سوکت پردازنده: 1

سرعت پردازنده: بسته به نوع پردازنده حداکثر 5GHz

فرم فکتور: تک یونیته (1U)

 

جمع‌بندی

سازمان‌ها برای انتخاب سرور مناسب با کسب و کارشان باید تمام ویژگی‌های یک سرور را در نظر بگیرند در این بین دقت به ظرفیت ذخیره‌سازی و قدرت پردازش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از آنجایی که اکثر سرورهای قدرتمند امروز دارای دو پردازنده بوده و قابلیت ذخیره‌سازی بالایی دارند اما برخی سازمان‌ها نیاز به سرورهای پربازده ندارند از این رو سرورهایی با تعداد هسته کم هم جوابگوی نیازهای سازمانشان خواهد بود. سرور DL20 GEN10 Plus برند اچ‌پی‌ای سروری کوچک، جم و جور و متراکم است که با توجه به تعداد کم هسته دارای فرکانس پردازشی تقریبا بالایی است و برای استفاده‌های سطح پایین (Entry) و اتوماسیون‌های ادارای کوچک طراحی و تولید شده است. قیمت سرورهای برند HPE با توجه به تنوع زیاد و تجهیزات مورد نیاز آن متفاوت است از طرفی نوسان بازار هم بر قیمت سرور تاثیر می‌گذارد از این رو انتخاب سرور نامناسب می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های سازمان شود. شرکت دالمن افزار پارسه متخصص در زمینه فروش سرور و تجهیزات سرور امکان هر گونه مشاوره در این زمینه را برای شما فراهم می‌کند. شما می توانید برای استعلام قیمت تجهیزات سرور و خرید سرور hp با کارشناسان دالمن افزار پارسه از طریق شماره 43629-021 در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

 


تهیه و تدوین: اسما دادرس محبوب، محبوبه فغانی‌نرم، الهام حبیبی 



 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده
شهریار گفت:
ممنون از مقاله خوبتون
سبد خرید