​تماس: 43629-021

دنبال کردن کانال شرکت دالمن در آپارات

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

به علت نوسانات قیمت ارز جهت استعلام قیمت و خرید با واحد فروش شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید. شماره تماس: 43629 - 021

معرفی سرور منحصر به فرد SYS-210GP-DNR از کمپانی سوپرمیکرو

در این مقاله به جزئیات سرور SYS-210GP-DNR از کمپانی سوپر میکرو می‌پردازیم.

بررسی جلوی سرور SYS-210GP-DNR:

جلوی سرور SYS-210GP-DNR

 

Supermicro SYS 210GP DNR Front

 

جلوی سرور SYS-210GP-DNR تقریباً شبیه سرو Redstone است. همانطور که در تصویر دیده می‌شود، این قسمت از سرور دارای چهار ماژول فن پرسرعت و چهار جایگاه درایو 2.5 اینچی است.

 

فن سرور SYS-210GP-DNR

Supermicro SYS 210GP DNR Front Fan 2

 

این سرور 4 فن را پشتیبانی می‌کند که این فن‌ها اساساً مسئول خنک‌سازی تمام سیستم هستند. ماژول‌های بزرگ فن دارای قابلیت hot-swap هستند. این ماژول‌ها بسیار شبیه به ماژول‌های سرور 2 یونیتی Redstone هستند و این دو سیستم می‌توانند قدرت نسبتاً مشابهی داشته باشند.

 

اس اس دی سرور SYS-210GP-DNR

Supermicro SYS 210GP DNR Front SSD

 

 

 

در سمت راست فن‌ها، چهار جایگاه درایو 2.5 اینچی U.2 NVMe قرار دارد. سرورهای Redstone فقط دارای جایگاه‌های SATA برای ذخیره‌سازی هستند، بنابراین حجم کل فضای ذخیره‌سازی موجود در این پلت‌فرم کمی بیشتر است. از آنجایی که شاسی دو سرور مستقل است، به هر گره، دو درایوNVMe ، 2.5 اینچی اختصاص داده شده است.

بررسی پشت سرور SYS-210GP-DNR:

در ادامه به پشت سرور نگاهی می‌اندازیم. وقتی به پشت سرور نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که چه چیزی این پلت‌فرم را خاص کرده است.

 

پشت سرور SYS-210GP-DNR

Supermicro SYS 210GP DNR Rear

 

در شکل شماره 4 قسمت پشتی سرور نشان داده شده است. قسمت پشتی SYS-210GP-DNR دارای دو ماژول سرور است که هر کدام  تقریباً به اندازه1U  از سرور را اشغال می‌کنند.

 

جداسازی گره بصورت مستقل

Supermicro SYS 210GP DNR Rear Removing Top Node

 

اما علت منحصر به فرد بودن این سرور این است که هر یک از این گره‌ها را می‌توان به صورت جداگانه از پشت جدا و به عنوان سرورهای مستقل اجرا کرد. در مقایسه با سرور 1U، صرفه‌جویی در هزینه قابل توجه است، زیرا منبع تغذیه، فن‌ها و شاسی را به اشتراک می‌گذاریم. نگهداری گره‌ها بخاطر نصب روی trayها آسان‌تر است.

 

منبع تغذیه سرور SYS-210GP-DNR

Supermicro SYS 210GP DNR Rear Redundant PSUs

 

 

 

منابع تغذیه این سرور واحدهای تیتانیوم 2.6 کیلووات 80+ هستند که به برق 208 یا 240 ولت نیاز دارند. دو CPU و شش GPU می‌توانند انرژی زیادی را مصرف کنند، بنابراین باید انتظار داشت که این PSUهای پرقدرت وجود داشته باشند.

بررسی داخل سرور SYS-210GP-DNR:

با نگاهی به شکل 7 متوجه می‌شویم که هر گره در سرور SYS-210GP-DNR می‌تواند از یک پردازنده مقیاس‌پذیر نسل سوم اینتل Xeon با حداکثر 40 هسته و 270 وات TDP پشتیبانی کند. همچنین تمام 8 کانال حافظه روی پردازنده با 8 اسلات حافظه نمایش داده می‌شوند.

 

داخل سرور SYS-210GP-DNR

Supermicro SYS 210GP DNR Node Single Intel Xeon Ice Lake CPU And Memory

 

این سرور از سه اسلات توسعه PCIe 4.0 x16 تمام قد پشتیبانی می‌کند.

 

انحراف دو پردازنده گرافیکی جهت خنک‌سازی بهتر

Supermicro SYS 210GP DNR Node Layout 1

 

برای خنک کردن اجزای سرور نیز جریان هوای ورودی جلو با سرعت بالا برای خنک‌سازی از شاسی عبور می‌کند و یک کانال کوچک جریان هوای تازه برای پردازنده در نظر گرفته شده است. فضای اضافی که در سمت چپ پردازنده گرافیکی وجود دارد به میکس جریان هوای تازه کمک می‌کند زیرا دو پردازنده گرافیکی سمت چپ کمی منحرف شده‌اند. در شکل 9 می‌توانید این انحراف را مشاهده کنید.

 

انحراف دو پردازنده گرافیکی جهت خنک‌سازی بهتر (نمای رو به رو)

Supermicro SYS 210GP DNR Chassis And Node Airflow

 

در شکل 10 مشاهده می‌کنید که در سمت دیگر هر گره، برخی از پورت‌های SATA از DOMها و همچنین اسلات‌های M.2 که از NVMe و SATA پشتیبانی می‌کنند، وجود دارند. این موارد به شما این امکان را می‌دهد که رسانه بوت ثابت داخلی داشته باشید و در عین حال جایگاه‌های 2.5 اینچیU.2 NVMe  را برای ذخیره‌سازی داشته باشید.

 

نمایش پورت‌ها و اسلات‌های سرور

Supermicro SYS 210GP DNR SATA DOM And M.2

 

 

 

بررسی شبکه داخلی و سایر ورودی/خروجی‌های پشت سرور SYS-210GP-DNR:

همانطور که در شکل 11 نشان داده شده است شبکه داخلی توسط ماژول‌های AIOM از کمپانی سوپر میکرو ارائه می‌شود. این ماژول‌های سازگار با OCP NIC 3.0 را می‌توان مستقیماً از پشت شاسی بدون نیاز به برداشتن کل گره تعویض کرد.

 

شبکه داخلی سرور

Supermicro SYS 210GP DNR Rear AIOM

 

سایر ورودی/خروجی‌های پشت سرور که در شکل 12 نشان داده شده است شامل یک کارت شبکه اختصاصی BMC، پورت سریال، VGA و یک جفت پورت USB می‌باشد. ماژول AIOM منبع اصلی شبکه در پلت‌فرم است که می‌توان از آن برای کارهای ایستگاه کاری راه دور یا سرور استفاده کرد.

 

ورودی/خروجی پشت سرور شامل: پورت سریال، کارت شبکه BMC و...

Supermicro SYS 210GP DNR Rear Standard IO

 

اگر با سرور BigTwin از کمپانی سوپر میکرو آشنایی داشته باشید می‌دانید که تمام داده‌ها و انرژی را از طریق یک کانکتور بزرگ و با چگالی بالا هدایت می‌کند. این یک ارتقاء بزرگ در مقایسه با برخی از کانکتورهای PCB Goldfinger است. سوپر میکرو در حال استفاده از این پیشرفت و آوردن این تکنولوژی به سرور SYS-210GP-DNR است.

 

کانکتورهای داده

Supermicro SYS 210GP DNR Node Power And Data Connectors

 

 

 

مزیت‌های سرور SYS-210GP-DNR:

با توجه به آنچه گفته شد می‌توان به این نتیجه رسید که این سرور دارای چند مزیت عمده است:

  • صرفه‌جویی در هزینه از طریق طراحی شاسی مشترک
  • تعمیر و نگهداری آسان‌تر نسبت به سرورهای 1U GPU با شاسی ثابت
  • مصرف برق کمتر با استفاده از فن‌های بزرگ‌تر و منابع تغذیه مشترک
  • ارائه ایستگاه کاری راه دور با هزینه پایین‌تر
  • ارائه یک مدل ترکیبی از ایستگاه کاری پیشرفته و سرور خوشه‌ای

 

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده
م.م گفت:
جزئیات به خوبی بیان شده است.
    مدیریت گفت:
    ممنون از توجه شما.
سبد خرید