​تماس: 43629-021

دنبال کردن کانال شرکت دالمن در آپارات

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

به علت نوسانات قیمت ارز جهت استعلام قیمت و خرید با واحد فروش شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید. شماره تماس: 43629 - 021

SK hynix نمونه‌ای از GDDR6-AiM را توسعه داده است که اولین محصولی است که از فناوری PIM استفاده می‌کند.

SKHynix.GDDR6-AiM

 

کمپانی مشهور و خوش‌نامSK Hynix  که از بزرگترین شرکتهای پیشرو در حوزه حافظه است در 16 فوریه  2022 اعلام کرد که PIM یک  نسل جدید تراشه حافظه را با قدرت محاسباتی توسعه داده است که این امر باعث تحول بزرگی در راندمان محاسبات بزرگ می‌شود. PIM (پردازش در حافظه) فناوری جدیدی است که با افزودن قابلیتهای محاسباتی به حافظه نیمه هادی، راه‌حل‌هایی را برای مشکل تراکم داده‌های هوش مصنوعی و کلان داده‌ها ارائه می‌دهد.

همه ما بر این باور هستیم که حافظه، داده‌ها را ذخیره می‌کند در حالی که CPU یا GPUها داده‌ها را مانند مغز انسان پردازش می‌کنند. SK hynix این مفهوم را به چالش کشید و تلاش کرد تا نوآوری‌هایی را در حافظه هوشمند نسل بعدی دنبال کند و با توسعه جدیدترین فناوری، راه‌حل‌های پیشرفته‌ای پیدا کند.

GDDR6-AiM قدرت محاسباتی را به تراشه‌های حافظه GDDR6 اضافه و داد‌ه‌ها را با سرعت 16 گیگابیت بر ثانیه پردازش می‌کند در واقع این حافظه واحدهای جدید پردازشی تحت عنوان PIM را در خود جای داده است. ترکیب GDDR6-AiM با CPU یا GPU به جای DRAM معمولی برخی از محاسبات را تا 16 برابر سریع‌تر انجام می‌دهد. انتظار می‌رود که GDDR6-AiM برای یادگیری ماشین، محاسبات با کارایی بالا و محاسبات و ذخیره‌سازی کلان داده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

SKHynix.GDDR6-AiM

 

GDDR6-AiM با ولتاژ 1.25 ولت کار می‌کند که کمتر از ولتاژ کاری 1.35 ولت محصولات موجود است. علاوه بر این، PIM حرکت داده‌ها را به CPU و GPU کاهش می‌دهد و همچنین باعث کاهش مصرف انرژی تا 80 درصد می‌شود. این امر به کمپانی SK Hynix کمک می‌کند تا با کاهش اثرگذاری کربن توسط این محصول، تعهد خود را نسبت به مدیریت ESG انجام دهد.

کمپانی SK Hynix همچنین قصد دارد فناوری ترکیبی از GDDR6-AiM را با تراشه‌های هوش مصنوعی با مشارکت SAPEON Inc، یک شرکت تولید تراشه‌های هوش مصنوعی که اخیراً از SK Telecom جدا شده است، راه‌اندازی کند.

Ryu Soo-jung، مدیر عامل SAPEON Inc، گفت: «استفاده از داده‌های شبکه عصبی مصنوعی اخیراً به سرعت افزایش یافته است و به تکنیک‌های محاسباتی بهینه شده‌ای برای ویژگی های محاسباتی نیاز دارد. هدف ما ترکیب فناوری های هر دو شرکت برای افزایش کارایی عملکرد محاسبات می‌باشد.»

Ahn Hyun، رئیس توسعه راه‌حل‌هایی که منجر به جدیدترین فناوری و توسعه محصول می‌شود، گفت: «SK Hynix یک اکوسیستم راه حل حافظه جدید با استفاده از GDDR6-AiM خواهد ساخت که عملکرد محاسباتی منحصر به فرد خود را دارد. » وی افزود: «این شرکت به تکامل نمونه تجاری خود و جهت‌گیری برای توسعه فناوری ادامه خواهد داد.»

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده
سبد خرید