SK Hynix اولین نمونه‌های 24 گیگابایتی DDR5 را ارائه می‌کند.

تنها 14 ماه پس از اینکه SK Hynix برای اولین بار DDR5 DRAM را در اکتبر 2020 منتشر کرد، این کمپانی از انتشار بزرگترین تراشه DDR5 صنعت خبر داد و رهبری تکنولوژیکی سازنده تراشه در DDR5 را بیشتر از قبل تثبیت کرد.

 

DDR5 جدید 24 گیگابایتی با استفاده از فناوری پیشرفته 1anmو با استفاده از فرآیند EUV تولید شده است. چگالی آن 24 گیگابایت در هر تراشه است که از چگالی 16 گیگابایت در 1ynm DDR5 موجود بیشتر است. این DDR5 راندمان تولید را بالاتر می‌برد و سرعت را تا 33 درصد افزایش می‌دهد.

 

علاوه بر این، SK Hynix موفق شد مصرف برق DDR5 24 گیگابایتی را تا 25 درصد در مقایسه با محصولات موجود کاهش دهد و در عین حال مصرف انرژی در تولید را از طریق، افزایش راندمان تولید کاهش دهد. SK Hynix انتظار دارد که DDR5 24 گیگابایتی باعث کاهش انتشار کربن نیز شود که در زمینه مدیریت ESG معنادار است.

 

عرضه اولیه این محصول ماژولهای 48 گیگابایتی و 96 گیگابایتی برای ارائه به مراکز داده ابری است. همچنین انتظار می‌رود که سرورهای با کارایی بالا برای پردازش داده‌های بزرگ مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین و همچنین تحقق برنامه‌های Metaverse در میان سایر موارد قدرت بگیرند.

 

بیشتر بدانید

DDR (Double Data Rate) : مشخصات استاندارد جامعی که توسط  JEDECانجمن (Joint Electron Device Engineering Council) تعریف شده و برای رایانه‌های شخصی، سرورها و سایر برنامه‌ها اعمال می‌شود. در حال حاضر شامل 5 نسل از  DDR 1- 2-3-4-5است.

در حال حاضر، پیشنهادات DDR DRAM بیشتر در چگالی 8 گیگابایت یا 16 گیگابایت و با بالاترین چگالی 16 گیگابایت عرضه می‌شوند. 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده
سبد خرید