​تماس: 43629-021

دنبال کردن کانال شرکت دالمن در آپارات

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

به علت نوسانات قیمت ارز جهت استعلام قیمت و خرید با واحد فروش شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید. شماره تماس: 43629 - 021

بازیابی اطلاعات چیست؟

بازیابی اطلاعات چیست؟

 

احتمالاً اصطلاح بازیابی اطلاعات یا ریکاوری اطلاعات را بارها و بارها شنیده‌اید. و احتمالا این را هم شنیده‌اید که شخصی به شما بگوید داده‌های شما از بین نرفته و می‌توانید آن‌ها را بازیابی کنید. اما آیا این ادعا درست است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید در مورد اینکه بازیابی اطلاعات چیست به درک صحیحی برسید. همچنین در مورد انواع روش های بازیابی داده و هزینه دیتا ریکاوری هم اطلاعاتی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

بازیابی داده"دیتا ریکاوری" چیست؟

بازیابی داده یا دیتا ریکاوری که در اصطلاح انگلیسی (Data Recovery) خوانده می‌شود، به فرآیندی گفته می‌شود که در آن همه یا بخشی از اطلاعات و داده‌ها که به دلایلی مثل پاک شدن، قطعی ناخواسته برق، آسیب دیدن، خرابی سخت‌افزاری، حمله ویروسی، فرمت نادرست از بین رفته است را، می‌توان بازیابی کرد.

این اطلاعات که معمولا بر روی رسانه‌های ذخیره‌سازی مختلفی مانند هارد دیسک‌های اینترنال و اکسترنال، فلش‌ها، کارت‌های حافظه، سرورها، دیسک‌های نرم‌افزاری و سایر رسانه‌های ذخیره‌سازی، ذخیره می‌شود با عمل ریکاوری اطلاعات قابل بازگردانی هستند و قابلیت دسترسی مجدد به آن‌ها فراهم می‌شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که بازیابی اطلاعات همواره قابلیت 100 درصدی بازگشت اطلاعات را تضمین نمی‌کند.  در واقع دیتا ریکاوری به وضعیت اطلاعات، نوع خرابی، و قابلیت بازیابی فیزیکی و منطقی آن‌ها وابسته است. توجه داشته باشید تا حد ممکن از دست رفتن اطلاعات جلوگیری کنید و همچنین از اطلاعات خود بک آپ یا نسخه‌های پشتیبانی تهیه کنید تا در صورت نیاز به بازیابی، بتوانید از نسخه‌های پشتیبان استفاده کنید.

 

اگر در زمینه استعلام قیمت هارد سرور hp نیاز به راهنمایی دارید می‌توانید با کارشناسان دالمن تماس بگیرید و از مشاوره‌های رایگان این تیم بهره‌مند شوید.


 

انواع روش های بازیابی داده

 

انواع روش های بازیابی داده

برای بازیابی داده، تکنولوژی‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد که به بسته به شرایط و نوع خرابی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برخی از تکنولوژی‌ها و روش‌های معمول استفاده شده در بازیابی اطلاعات عبارتند از:
 

  1. نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات:

 این نرم‌افزارها برای بازیابی اطلاعات از رسانه‌های ذخیره‌سازی مانند هارد دیسک‌ها، فلش درایوها، کارت‌های حافظه و سایر رسانه‌ها استفاده می‌شوند. آنها با اسکن و تحلیل ساختار فایل‌ها و بایت‌های داده‌ای قابل بازیابی، اطلاعات را بازگردانده و ذخیره می‌کنند.

 

  1. تکنیک‌های بازسازی فیزیکی:

در صورتی که خرابی سخت‌افزاری رخ داده باشد و دسترسی معمول به رسانه ذخیره‌سازی مقدور نباشد، تکنیک‌های بازسازی فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تکنیک‌ها شامل تعمیر و جایگزینی قطعات معیوب در هارد درایوها یا استفاده از قطعات سالم جهت بازسازی داده‌ها است.

 

  1. تکنیک‌های بازسازی منطقی:

اگر خرابی اطلاعات به دلیل مشکلات نرم‌افزاری یا حذف اشتباه رخ داده باشد، از تکنیک‌های بازسازی منطقی استفاده می‌شوند. این تکنیک‌ها شامل تحلیل ساختار فایل‌ها، بازیابی اطلاعات از بخش‌های قابل بازیابی در سیستم‌های فایل و استفاده از آرشیوها و نسخه‌های پشتیبان موجود است.

 

  1. کمک گرفتن از متخصصین بازیابی اطلاعات:

در مواردی که بازیابی داده به دلیل خرابی جدی یا مشکلات پیچیده فنی نیاز به تخصص و تجهیزات ویژه داشته باشد، می‌توان به متخصصین بازیابی اطلاعات مراجعه کرد. متحصصان این حوزه از سرویس‌ها، تجهیزات و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای بازیابی داده‌ها استفاده می‌کنند و قادر به بازیابی اطلاعات حتی در موارد پیچیده‌ هستند.

 

در هر صورت، انتخاب تکنولوژی مناسب برای ریکاوری اطلاعات بستگی به نوع خرابی، نوع رسانه ذخیره‌سازی و میزان خرابی دارد. در موارد حساس، ممکن است نیاز به متخصصان بازیابی اطلاعات با تجربه و تجهیزات مناسب باشد تا با مشکلات پیچیده روبرو شده و اطلاعات را ریکاوری کنند.

اگر برای بازیابی اطلاعات خود نیاز به دانش و تجربه متخصصانی فنی دارید می‌توانید از کارشناسان دالمن افزار پارسه کمک بگیرید.

تماس با کارشناسان ما:

43629 - 021

09121364878

 

هزینه دیتا ریکاوری

 

هزینه دیتا ریکاوری

به شرایط و نوع آسیب دیدگی بستگی دارد. اگر اطلاعات به علت خرابی نرم‌افزاری از بین رفته باشند، معمولاً هزینه کمتری برای بازیابی آن‌ها پرداخت می‌شود. اما اگر خرابی فیزیکی یا منطقی وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به تعمیر قطعات یا استفاده از تجهیزات و نرم‌افزارهای پیشرفته باشد که هزینه بالاتری را در بر دارد. بنابراین، هزینه بازیابی اطلاعات هزینه دیتا ریکاوری متغیر است و به نوع و مقدار آسیب دیدگی بستگی دارد

 

 

۵
از ۵
۲ مشارکت کننده
حسن گفت:
خسته نباشید همکار گرامی
ممنون از مقاله خوبتون در مورد دیتا ریکاوری
بسیار عالی بود.
    مدیریت گفت:
    سلام و وقت بخیر خدمت شما دوست عزیز
    ممنون از نگاه ارزشمندتون
مهندس نظری گفت:
ممنون مقاله جامع و کاملی بود، لطفا در مورد ریکاوری ssd هم مطلب بذارین.
    مدیریت گفت:
    سلام و روز بخیر خدمت شما
    بله حتما در لیست مقالات جدید قرار خواهد گرفت.
    سپاس از نگاه ارزشمندتون
سبد خرید