​تماس: 43629-021

دنبال کردن کانال شرکت دالمن در آپارات

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

به علت نوسانات قیمت ارز جهت استعلام قیمت و خرید با واحد فروش شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید. شماره تماس: 43629 - 021

تفاوت RAID5 با RAID6

تفاوت RAID5 با RAID6

 

RAID یک فناوری است که برای افزایش عملکرد، کارایی و قابلیت اطمینان دستگاه‌های ذخیره‌سازی استفاده می‌شود. RAID مخفف کلمه Redundant Array of Independent Disks است و همانطور که از نام آن پیداست ترکیبی از دو یا چند دیسک است که به صورت موازی باهم کار می‌کنند. نحوه تعامل یا کار این دیسک‌ها با یکدیگر به نحوه پیکربندی آن‌ها بستگی دارد. این تکنولوژی معمولا در سرورها و کامپیوترهایی که دارای کارایی بالا هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیکربندی‌ها یا سطوح RAID در انواع مختلفی ارائه می‌شوند که هر کدام مزایای خاص خودش را دارد بنابراین افراد و سازمان‌ها بسته به نیازشان نوعی از RAID‌ را انتخاب می‌کنند که بتواند به بهترین وجه ممکن اهداف و نیازهایشان را برآورده کند. در سال‌های اخیرمشکلات متعددی باعث از دست رفتن اطلاعات هارد دیسک‌ها و در نتیجه خسارات مالی فراوان می‌شد، استفاده از تکنولوژی که بتواند از وقوع این‌گونه مشکلات جلوگیری کند، از اهمیت بالایی برای کاربران برخوردار است.

RAIDها انواع مختلفی دارند که با اعداد مشخص می‌شود و هر کدام برای هدف خاصی به کار می‌رود که بحث در مورد آن گسترده است اما ما در این ویدئو شما را با تفاوت‌های اصلی RAID 5 و RAID6 آشنا می‌کنیم.

 

 

 

 

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
سبد خرید