​تماس: 43629-021

دنبال کردن کانال شرکت دالمن در آپارات

پست الکترونیک: info@dap.co.ir​​​​​​​

به علت نوسانات قیمت ارز جهت استعلام قیمت و خرید با واحد فروش شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید. شماره تماس: 43629 - 021

TCOچیست؟ و چه کاربردی در سرورها دارد

مفهوم TCO

 

TCO در سیستم‌های کامپیوتری شامل مواردی مانند، هزینه اصلی کامپیوتر و نرم‌افزار، ارتقاء سخت‌افزار و نرم‌افزار، هزینه نگهداری، هزینه پشتیبان فنی و آموزش است اما باید بدانید که هزینه‌های تخمینی تقریبا 3 تا 4 برابر هزینه‌های اصلی هستند.

TCO در شرکت‌هایی که از سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند بسیار مورد استفاده گرفته است که این شرکت‌ها معتقدند استفاده از شبکه‌های کامپیوتری نه تنها مقرون به صرفه می‌باشد بلکه باعث کاهش TCO نیز می‌شود.

از تجزیه و تحلیل TCO برای سنجش سرمایه‌گذاری نیز استفاده می‌شود. یک شرکت می‌تواند از تجزیه و تحلیل هزینه کل مالکیت به عنوان یک ابزار برای مقایسه محصول یا فرآیند استفاده کند و توسط بازارهای اعتباری و آژانس‌های تأمین مالی مورد استفاده قرار بگیرد. TCO مستقیماً به دارایی یک شرکت و یا سیستم‌های مرتبط با همه هزینه‌ها در پروژه ها و فرآیندها مربوط می‌شود، بنابراین گزارشی از سودآوری در طول زمان را ارائه می‌دهد.

TCO سرور

در حقیقت شامل سخت‌افزارهایی است که بر روی سرور نصب می‌شوند و برای هدف خاصی مفید است. TCO سرور به عواملی از قبیل هزینه‌های مجوز نرم‌افزار، هزینه‌های تعمیر و نگهداری سخت‌افزار و هزینه‌های ابزار بستگی دارد. بسیاری از شرکت‌ها هم ممکن است TCO‌های خاص خودشان را داشته باشند که غالبا به آن کانفیگ (Config) می‌گویند.

هر شرکتی TCO مخصوص به خود دارد و هیچوقت دو شرکت از یک TCO مشترک استفاده نمی‌کنند. به عنوان مثال HPE TCO که توسط شرکت HPE یک TCO (مجموعه‌ای از سخت‌افزارها) را در قالب یک فهرست ارائه می‌دهد که مناسب کار خاصی است. به عنوان مثال برای کارهای حسابداری یا گرافیک مناسب است و به صورت استاندارد در همه جا عرضه می‌شود. برای پیدا کردن TCO مورد نظر خود در بازار، معمولا در یک فهرست مشخص یک شماره منحصر به فرد به شرکت داده می‌شود که به آن SKU یا Part Number می‌گویند و با داشتن این شماره به آسانی می‌توان TCO مورد نظر را پیدا و مشاهده کرد که چه مشخصات سختافزاری در یک سرور به کار گرفته شده است.

 

پارامتر های شکل دهنده TCO

 

به طور کلی پارامترهای شکل دهنده TCO (در هر کسب و کاری) شامل موارد زیر است:

  • هزینه خرید اولیه
  • هزینه‌های آموزش
  • هزینه ارتقا
  • هزینه‌های انرژی
  • هزینه‌های ذخیره‌سازی
  • هزینه‌های ادغام
  • به‌روز‌ رسانی و پشتیبانی

 

 

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده
سبد خرید